Aanbiedingen en Kortingen
Aanbiedingen en Kortingen verschijnen en de ogen van veel mensen beginnen te glanzen, en ze bevinden zich in de hopeloze behoefte om het product te kopen alleen maar omdat het in de uitverkoop is. Ze hebben het niet nodig, misschien willen ze het niet eens, maar een stem in hen duwt hen om het te kopen, omdat het kortingen zijn die ze niet kunnen weigeren .
Bijna alle consumenten zijn in dit soort val gelopen dat bedrijven gebruiken om koste wat kost sommige producten te verkopen. De aanbiedingen en kortingen geven het gevoel dat het geld zich vermenigvuldigt ; en dat je dankzij hun minuscule prijzen veel meer producten kunt kopen.
Maar vermenigvuldigt geld zich echt of is het slechts een illusie? Het is moeilijk om aanbiedingen te weerstaan, maar je moet begrijpen hoe ze werken, zodat je niet in een financieel schadelijk spel komt. Bovendien is het begrijpen van hoe deze objecten zich voordoen tegen zulke lage kostende sleutel om in het functioneren van het wereldwijde economische systeem te komen.
We vragen ons af hoe bedrijven erin slagen om hun omzet naar onwerkelijke prijzen te brengen en toch aanzienlijke winsten te maken. De concurrentie tussen hen is zeer sterk. Het is een proces dat gevolgen heeft in een bepaalde sector van de wereldbevolking.
Aanbiedingen en kortingen: pas op voor de vallen
Er zijn veel manieren waarop grote en kleine ketens hun toevlucht nemen tot de klassieke prijsdaling. Van de bekende 2X1, 50% korting, coupons, onder andere. Geen enkele ondernemer zou goederen aanbieden die tot een aanzienlijk winstverlies zouden kunnen leiden. Dus nee, jekunt het systeem niet oplichten door een geweldige promotie van aanbiedingen en kortingen te kopen.
Enkele manieren om geld te verliezen
Een van de bekendste technieken is om de consument een eerste product aan te bieden voor een prijs; en dit te doen wanneer hij ziet dat de koper enige interesse ontwikkelt. Wanneer je erin geslaagd bent om je volledige aandacht te krijgen, ga je verder met het aanbieden van extra items voor een prijs van waanzin.
Dat wil zeggen, een paar off-road schoenen, gemakkelijk te wassen en duurzaam, wordt te koop aangeboden. De klant toont zijn aandacht en de kosten van de schoen dalen. Stap één, klaar. Omdat de vrijgevigheid van de verkoper oneindig lijkt, biedt hij een paar kousen tegen zeer lage kosten en creëert hij de behoefte aan een dergelijk kledingstuk, als een soort onafscheidelijke combinatie.
Het is al geaccepteerd om twee producten tegen een zeer lage prijs te kopen; Maar er is meer. Om de volledige game te kopen zijn toegevoegd een paar kousen die schijnen in het donker, helemaal gratis. Zo doen zij de koper geloven dat zij hem een product geven en dat hij het voor zijn aankoop geeft, terwijl jij in feite voor elk van hen betaalt. en in veel gevallen meer dan de initiële prijs van schoenen zonder enige korting.
Dit aanbod is misleidend en vaak niet de moeite waard om een product tegen een lage prijs te kopen, alleen om die reden. De productkwaliteit zal waarschijnlijk zeer laag zijn; er is dus een vals gevoel van rijkdom bij het verwerven ervan, waar geld is eigenlijk verloren gegaan.
Vals gevoel van besparingen
Een andere strategie, heel gebruikelijk, is om een item op een hoge monetaire waarde te zetten; om vervolgens de waarde ervan te verlagen en het gevoel te geven aan de consument die veel geld bespaart. Op deze manier koopt de koper verschillende hoeveelheden, die hij niet met de oorspronkelijke prijs zou hebben gekocht.
Het creëert een consumptiebehoefte waaraan je niet kunt ontsnappen. Nogmaals, de klant verliest geld door een product te kopen dat hij niet eerder zou kopen, alleen omdat hij gelooft dat hij zijn geld beter heeft verdeeld als hij dat niet is. Het is in de val van kunstmatige inflatie gevallen.
Het is nog niet gebeurd, dat de fabrikant van de ene op de andere dag heeft besloten een deel van zijn werk weg te geven. En in veel gevallen is er geen kunstmatige inflatie van de artikelprijs. Deze situatie wordt verklaard onder de veronderstelling dat de producent een product maakt dat bekend staat als een derivaat. Het is hetzelfde model, met identieke functies, maar dat is gemaakt met minder duurzame materialen.
Afgeleide producten hebben een veel kortere houdbaarheid dan die van reguliere productie. Daarom, als het niet de moeite waard is om het product tegen de oorspronkelijke prijs te kopen; het is ook niet de moeite waard in aanbiedingen en kortingen te kopen.
Naast geldverspilling is er ook een verlies van menselijkheid
Als je een beetje nadenkt over de kortingen die veel winkels beloven en prachtig verkondigen; er moet rekening mee worden gehouden hoe ze erin slagen hun uitgaven te behouden als ze volgens hen alles weggeven.
De concurrentie op de markt is zo groot dat het vaak niet uitmaakt hoe; een bedrijf zal zijn product ten koste van alles willen verkopen. Daarom nemen ze hun toevlucht tot verschillende manoeuvres om een bevoorrechte plek onder consumenten te bereiken. Een praktijk die in de loop der jaren is toegenomen, is die van extreem lage aanbiedingen en kortingen.
De consument verliest niet alleen geld door in de val te lopen van bedrijven; ze komen ook in het spel van een systeem dat verder gaat dan de rechten van werknemers. En dat verplettert ook kleine bedrijven die geen kans hebben om te concurreren met de aanbiedingen en kortingen van grote entiteiten.
Een agressieve markt met consumenten en werknemers
De vrije markt geeft bedrijven de bevoegdheid om een prijs te bepalen die voor hen geschikt is; en de trend is naar echt lage monetaire bedragen, die andere samenlevingen ertoe aanzetten hun kosten te verlagen of door concurrentie te worden verpletterd.
Wanneer een bedrijf bijvoorbeeld zijn shirts verkoopt met 50% korting; er is er nog een die zal worden gezien in de noodzaak om ze tegen een lagere prijs te verkopen om verleid te worden tot de koper. Maar hoe maak je winst met deze praktijken? Gemakkelijk, ze wenden zich tot arbeid tegen extreem lage kosten.
Grote bedrijven hebben consumenten hard nodig om ze te kiezen en hun geld aan hen uit te geven. Dankzij de aanbiedingen en kortingen zijn klanten blij met wat de vermenigvuldiging van hun geld lijkt te zijn. Ze zijn altijd op zoek naar de laagste prijs en bedrijven zijn bereid om het ten koste van alles aan hen te geven.
Ze wenden zich dus tot landen waar de kosten van levensonderhoud erg laag zijn, in vergelijking met ontwikkelde landen. In deze landen kunnen fabrieken geen werk weigeren; dus hoe laag het salaris ook is, ze moeten het altijd accepteren of de klant zoekt iemand anders om het te doen.
Er is geen ontsnapping, er is geen uitweg. Ze moeten werken voor bijna nul lonen, want er zal altijd een andere industrie zijn die bereid is om dit te doen als ze dat niet doen. Hier begint het spel. Wanneer fabrieken dit accepteren; ze moeten waarschijnlijk hetzelfde werk doen voor nog lagere kosten.
Als het contracterende bedrijf heeft gehoord over de korting van 65% van zijn concurrent; u wilt het met 75% overwinnen, wat betekent dat het personeelsbestand nog lager moet zijn. Dit gebeurt totdat je ellendige lonen bereikt waar werknemers geen nee tegen kunnen zeggen.
Aanbiedingen en kortingen komen alleen ten goede aan bedrijven
Zowel kopers als werknemers zitten gevangen in een val waar je niet uit kunt komen. Aan de ene kant nemen ze geld weg van consumenten onder de belofte van ongelooflijke kortingen; maar aan de andere kant creëren ze een situatie van verarming.
In dit geval kan alleen financiële verantwoordelijkheid worden genomen; impulsen opzij zetten en nadenken over de aankoop die zal worden gedaan. Het is niet gemakkelijk om te ontsnappen aan de bijna slangenhypnose die grote bedrijven uitoefenen op klanten. Maar opgemerkt moet worden dat in de meeste situaties geld verloren gaat. De manier waarop je verdwaalt moet verstandig zijn.
Aan de andere kant worden fabrieksarbeiders in minder begunstigde landen verpletterd door de extravagante consumptie van grote landen. Ze zien alleen een vals voordeel in de aanbiedingen en verwerpen het idee dat er groepen zijn die worden geschaad door groepsbedrog.
Het grootste voordeel zal altijd zijn van grote bedrijven. Geen van beide consumenten, laat staan werknemers, maakt daadwerkelijk winst in een systeem dat bedriegt om de beste verkoop te bereiken.
Maar er zijn ook bedrijven die dagelijks kortingen geven en als consument bespaar je meer op dagelijkse kortingen dan in de solden.
Wat we de mensen aanraden is ook eens te kijken in onze bestsellers, deze verschillende producten hebben een reden waarom ze het best verkopen.