De Affiliate trein vertrekt op spoor 1


De Affiliate trein vertrekt op spoor 1

De Affiliate trein vertrekt op spoor 1. Ooit eens stil gestaan op een perron waar een trein stil staat. Plots hoor je uit de luidsprekers de stem van een dame met de woorden “De trein met bestemming eindstation onbekend” vertrekt over 1 minuut”. En dan 1 minuut later hoor je het fluitsignaal van de conducteur, de deuren gaan dicht en de trein vertrekt heel langzaam naar zijn bestemming. 

Bij de affiliate trein is het ook zo langzaam starten en dan sneller en sneller naar het eindstation onbekend. Waarom het eindstation onbekend? Als je eenmaal op de affiliate trein bent gestapt, weet je nooit waar hij voor het eerst gaat stoppen. Hij bolt altijd maar verder en verder. Maar voor je op die trein stapt moet je wel weten wat affiliate Marketing is.

Heb jij een website, blog of een sociaal netwerk met veel volgers en wil je met deze activiteit geld verdienen? Dan heb je vast wel eens gehoord over affiliate marketing en zo niet dan ga ik je er in dit artikel over vertellen.

Vaak denken we dat het erg moeilijk is om geld te verdienen met onze populariteit. Maar het is heel gemakkelijk om toegang te krijgen tot een aangesloten systeem en geld te verdienen in ruil voor onze aanbeveling .

Wat is affiliate Marketing?

Affiliate marketing is een digitale strategie die bestaat uit het aantrekken van klanten voor andere merken via een aanbevelings- / verwijzingssysteem .

Door een aanbeveling aan een persoon verwijst u naar een merk dat u een commissie betaalt voor elke LEAD (verkoop) die op uw aanbeveling wordt gedaan. In het kort is Affiliate: reclame maken op het internet met andermans producten of diensten en er een commissie op ontvangen.

Het bestaat uit het  verdienen van commissie voor elk product dat een persoon koopt dankzij de vermelding of aanbeveling die u doet en terwijl het productmerk zijn winst verhoogt, ontvangt u een percentage voor elk verkocht product.

Dit systeem is momenteel een van de meest winstgevende op internet. Het vertegenwoordigt een enorm economisch voordeel voor merken – groot of klein – en natuurlijk voor de aangesloten onderneming .

De meest winstgevende soorten aangesloten programma’s

Toegang krijgen tot dit aangesloten systeem is recht evenredig met hoe moeilijk het is om er geld mee te verdienen. Als de affiliate trein eenmaal vertrekt en winstgevend wordt, is het natuurlijk een van de meest winstgevende systemen die er momenteel zijn.

De acties die doorgaans commissie opleveren, afhankelijk van het merk of platform zijn:

  • Aankoop van producten
  • Bezoeken gegenereerd
  • Boekingen
  • Klik op links
  • Inschrijvingen in formulieren of meld u aan voor de nieuwsbrief

Er zijn verschillende vormen van affiliate marketing, maar er zijn er twee die heel goed zullen werken bij het behalen van economische resultaten:

  • Directe overeenkomsten. Het zijn webpagina’s die hun adverteerders -merken- vermelden, waardoor ze commissie voor verkoop, registratie of behaalde klik krijgen. Dat zijn overeenkomsten die u persoonlijk rechtstreeks met de merken sluit.
  • Aangesloten netwerken.  Het zijn platforms die zich toeleggen op bemiddeling tussen gelieerde ondernemingen –u- en adverteerders –merken-. Ze zullen de transacties en de prestaties van uw volglinks controleren, het zijn zeer complete platforms die u beheer bieden dat gericht is op het verstrekken van de tools en alle informatie die nodig is om met succes reclame te maken voor de producten van de adverteerders.

Voordelen van een aangesloten systeem

Voordelen van het creëren van een affiliatiesysteem voor een merk

  • Het verdient de digitale reputatie van uw merk .
  • Het zal geïnteresseerde partijen voor uw producten winnen en bijgevolg bezoeken aan uw website en uw sociale netwerken (het winnen van volgers en grotere verspreiding).
  • U krijgt klanten en verhoogt daardoor de verkoop .
  • U krijgt links naar uw website en de daaruit voortvloeiende SEO-positionering.

Voordelen van het doen van een aangesloten bedrijf

  • Geen bazen . U heeft uw eigen inkomen en online zaken zonder dat u afhankelijk bent van een bedrijf dat u in dienst neemt en u een loonlijst betaalt.
  • Geen kosten . Lid worden van merken heeft (meestal) geen kosten, aangezien ze altijd openstaan ​​voor verkopers die hun producten aanbevelen en lid worden van hun aangesloten systeem. Omdat ze al een uitkering hebben, proberen ze niet om geld in te zamelen met uw aansluiting. Hoewel sommigen wel minimumvoorwaarden vragen om toegang te krijgen tot het lidmaatschapssysteem.
  • Verkoop van producten zonder voorraad , dat wil zeggen dat u geen maker, fabrikant of ontwerper van producten of diensten hoeft te zijn. U verkoopt producten / diensten die al zijn gemaakt en u kunt zich geen zorgen maken of uw idee goed is of niet. Deze producten / diensten zijn al een garantie voor succes, u hoeft ze alleen maar te verkopen.
  • Gemakkelijke toegang om geld te verdienen met een online bedrijf. Mogelijk kunt u over 1 of 2 dagen al een inkomstenbron hebben voorbereid.
  • Snel en eenvoudig . Aanmelden voor een aangesloten systeem is erg eenvoudig en op dezelfde dag kunt u aangesloten zijn bij verschillende aangesloten systemen.
  • Laag werkniveau . De inspanning is niet erg breed, omdat u niet toegewijd bent aan het uitvoeren van de service of het verkopen aan de klant, maar alleen aan het doorverwijzen van uw publiek naar hun platforms.
  • Het is niet nodig om academische studies te hebben . Om dit bedrijfsmodel te creëren, hoef je geen studies in bedrijfskunde of een master in teammanagement te hebben.
  • U hoeft geen technische kennis te hebben . Voor dit soort internetzaken hoeft u geen webprogrammeur of grafisch ontwerper te zijn, maar wees gewoon bereid en als u een goede verkoper bent, heeft u een grotere kans op succes.
  • Meerdere leveranciers van hetzelfde product. U heeft altijd meerdere mogelijkheden om een ​​product uit dezelfde niche aan te bevelen. U zult nooit zonder verwijzingen komen te staan ​​om te laten zien.
  • Je hebt geen klanten . Een van de grootste nadelen van het starten van een bedrijf is het hebben van klanten en deze tevreden moeten stellen. Dankzij dit businessmodel met aangesloten systemen heb je dit probleem niet.
  • Geen ondersteuning . De meeste online bedrijven moeten 24 uur en 7 dagen per week ondersteuning bieden (omdat ze nooit rusten) en met een aangesloten systeem hoef je geen klantenservice te bieden, houd er rekening mee dat je website of affiliate-trechter altijd actief is.

Nadelen van affiliate marketing

Nadelen van het opzetten van een affiliatiesysteem voor een merk

  • Creëer het aangesloten systeem om rekening te houden met alle verkoopcontrole, commissies, enz. Er zijn al platforms die deze service bieden.
  • Investering van tijd of banen bij het creëren ervan: banners , informatie, trainingsvideo’s, enz.
  • Onderhoud van het aangesloten systeem, aangezien een groot aantal ondernemers zal meedoen met het stellen van vragen, het vragen om hulp, enz.

Nadelen van het doen van een aangesloten bedrijf

  • Interesse in uw vermelding . Veel merken willen een verwijzing van jou naar hun website. Voorzichtig! Het is een manier om meerdere links te verwerven zonder daar iets voor terug te betalen.
  • Lage betrouwbaarheid . Veel merken willen sowieso meer verkopen en bieden geen garanties bij het tellen van je verkopen. In de meeste gevallen moet je elke week als een agent op je hoede zijn.
  • Minimum aan commissie . Ze vragen meestal een minimum aan commissies voor de collectie en dat is soms erg hoog. Ze zijn meestal rond de100 €, maar ik heb tot 1000€ gezien. In mijn ervaring, werk niet samen met merken als deze, want het is een heel hoog bedrag voor je eerste commissie, dat je misschien nooit zult bereiken.
  • Mogelijke vertragingen bij het ophalen . Wees voorzichtig, want er zijn commissies die soms bijna onbereikbaar zijn. Het hangt af van de provider. Hoewel het niet vaak voorkomt, bestaat het gevaar dat het gebeurt. Voor veel merken is het betalen van deze filialen de minste zorg en besteden ze er meestal niet veel aandacht aan.
  • Facturering . Veel merken vragen tegen betaling een factuur. Iets logisch hoewel het voor veel bloggers of ondernemers in eerste instantie moeilijk te bereiken is. Er zijn er zelfs die verzoeken om de inschrijving als zelfstandige. Anderen zijn onder meer dat u als regelmatige betaler de inkomstenbelasting afhaalt (ongeveer 15%).
  • Gebrek aan communicatie . De meeste filialen hebben eenrichtingscommunicatie. Ze leggen hun regels op, maar accepteren geen verbeteringen erin.
  • De klant is van jou . Merken zijn wat de klant meeneemt. Het is heel goed mogelijk dat deze merken u alleen betalen voor hun rekrutering, maar het product X keer doorverkopen. Het is ook mogelijk dat als dat merk stopt met werken met gelieerde ondernemingen, het u geen service meer geeft en u zelfs niet meer betaalt.
  • Oefening is nog niet wijdverbreid . Veel merken waarmee ik heb geprobeerd samen te werken in verschillende sectoren (niet zo populair als bijvoorbeeld mode of elektronica) hebben dit aangesloten systeem niet geïmplementeerd, dus vaak kun je niet alle producten aanbevelen die je leuk vindt. Maar met elk voorbijgaand jaar is dit ongemak minder, aangezien steeds meer merken zich aansluiten en een aangesloten systeem creëren.

Hoe affiliate marketing te doen

Hier zijn twee manieren om aan affiliate marketing te werken, vanuit het deel van het bedrijf dat het systeem creëert en de aangesloten bedrijven die de producten van dat bedrijf registreren en verkopen.

Hoe u het aangesloten systeem maakt als u een merk bent

Elk bedrijf dat een aangesloten systeem wil opzetten, moet:

  1. Creëer het aangesloten systeem . Het juiste, tenzij u een multinational bent met een veelvoud aan producten, is om u aan te sluiten bij een van de volgende bestaande partnerprogramma’s en uzelf toe te voegen als een merk dat op zoek is naar affiliates.
  2. Plan en creëer advertentiecampagnes gericht op deze partners . Zoals bij elke campagne die wordt aangeboden, moet er inhoud worden gemaakt (banners, promoties, enz.) Voor de verschillende verkooppunten / aangesloten maatschappijen die u heeft.
  3. Controle van verkopen en betalingen aan gelieerde ondernemingen . Door dit soort partnerprogramma’s te gebruiken, is het merk zorgeloos en moet het niets anders doen dan de inhoud van de promotiecampagnes creëren en de betalingen doen voor de verkoop van zijn filialen.

Hoe u met een aangesloten bedrijf werkt als u een aangesloten bedrijf bent

Werken met affiliate marketing is vrij eenvoudig en snel, maar het levert geen goede resultaten op tenzij het op de juiste manier wordt gedaan . Ik laat je 9 tips achter zodat je aangesloten systeem winstgevend en het meest geschikt voor is:

  1. Links zijn succesvol gemaakt. U moet zich ervan bewust zijn dat deze naar behoren werken en dat er verantwoording over wordt afgelegd. Als ze niet werken, is er geen commissie en als er geen commissie is, verspil je je tijd. Dit is natuurlijk wat u wilt vermijden bij affiliate marketing.
  2. Aanbiedingen door inschrijving . Bied altijd een kortingsbon of een aanbieding aan om meer klikken te krijgen. Ze zijn meestal rond de 5% tot 30% korting.
  3. Schrijf goede inhoud.  Teksten die goed leesbaar zijn en een meerwaarde bieden. Het wordt aanbevolen dat ze vertellen over uw ervaring met deze producten. Benadrukken van de kwaliteiten en voordelen van het verkrijgen van die producten. Dit is een van de fundamentele principes van affiliate marketing.
  4. Bijgewerkte informatie . Werk regelmatig tekstlinks, banners, kortingsbonnen en aanbiedingen bij. En vooral de inhoud waarin deze verwijzingen worden genoemd.
  5. Geloofwaardigheid . Breng uw online reputatie niet in gevaar . Schrijf alleen 100% echte waarheden. U wilt geen affiliate marketing doen als u van plan bent producten aan te bevelen die niet efficiënt zijn voor lezers. Werk samen met merken die echt een voordeel bieden aan hun publiek, want dat zal uw commissies hoger maken.
  6. Klantopvolging . De aangesloten merken moeten ReMarketing doen, dat wil zeggen, ze zitten een paar dagen achter de klant aan die hen met promoties is gestuurd.
  7. Gerelateerde inhoud. U moet de producten aanbevelen in relevante contexten op het thema / de niche van het product dat u aanbeveelt. Je raadt een haarverzorgingsproduct niet aan op een reisblog. Houd er rekening mee dat als u zich wilt wijden aan affiliate marketing, u ruimtes moet genereren die optimaal zijn om specifieke onderwerpen te ontwikkelen of die veelzijdigheid ondersteunen.
  8. Niet alleen CPA maar CPM . Probeer niet alleen betaald te worden voor LEAD (verkoop) maar ook voor het aantal bezoeken dat je naar de merken stuurt. Dit maakt het verschil tussen een goede provider of een slechte (bijvoorbeeld Google Adsense betaalt per CPA en per CPM)
  9. Feedback . Bied uw ervaring en verbeter het aangesloten systeem met bijbehorende merken. Als deze merken zich niet aanpassen aan de verbeteringen, stop dan met ze te werken. Dit is een van de grootste problemen van het aangesloten systeem, die niet bereid zijn om een ​​goed systeem te implementeren.

Conclusie

Wil je starten al affiliate verkoper dan kan ik u maar één ding aanrader: Bekijk de video’s over affiliate en bouw jouw eerste winstgevende affiliate website. Geen technische kennis nodig; je website is in 5 minuten online, in de video’s leer je ook over: SEO-technieken * en over content affiliate strategieën **

Bedankt voor het lezen van “Affiliate trein”. Start vandaag nog je affiliate trein en verdien zo snel mogelijk je eerste Euro’s.

Veel succes.

De Affiliate trein
De Affiliate trein
De Affiliate trein

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Bedankt om dit bericht te lezen, deel het met je vrienden op facebook. Wil je onze nieuwste blogs ontvangen? Schrijf je nu in via onderstaand E-mail icoon.