Geld verdienen met een blog: Blogs zijn een populair hulpmiddel om geld te verdienen , omdat ze gemakkelijk te maken zijn en vele mogelijkheden bieden om inkomsten te genereren.
Hallo, Mijn naam is Rik en financieel adviseur. Ik probeer mensen te doen inzien hoe ze geld kunnen verdienen en hoe ze met hun verdiende kapitaal kunnen investeren om nog meer geld te verdienen op een gemakkelijke manier.
Een van de belangrijkste actieterreinen van mij zijn beleggingen. Het aankopen van vreemde valuta en het beleggen in aandelen van andere bedrijven.
Maar daar wil ik hier niet over hebben op deze pagina. Ik wil gewoon uitleggen hoe je op een eenvoudige manier geld kan verdienen.
Traditioneel is het een rol die geassocieerd wordt met grote en middelgrote bedrijven. Het nut ervan gaat echter verder; Zelfs kleine of nieuw opgerichte bedrijven eisen dit cijfer.
En het punt is dat er tegenwoordig veel startups zijn die met een geweldig idee worden geboren, het op de markt brengen en geld beginnen te verdienen. In de meeste gevallen beginnen de problemen wanneer er geen correct financieel beheer is uitgevoerd.
Ik zal verschillende methoden uitleggen om een kapitaal op te bouwen, oftewel om rijk te worden. Omdat ik mij niet beperk tot 1 methode, is er voor iedereen wel 1 manier die bij hen past om miljonair te worden..
Is het vandaag de dag mogelijk om geld te verdienen met een blog?
Natuurlijk. En veel.
Is het eenvoudig?
Nee, maar als je je niet langer laat leiden door je intuïtie en de juiste strategieën gebruikt, vergroot je je kansen enorm.
Ik heb mijn eerste blog gemaakt medio begin 2017. In eerste instantie was het gewoon een gratis blog waar ik mijn reflecties over persoonlijke ontwikkeling deelde en ondanks alle moeite die ik erin stak, zag ik gedurende de eerste tien maanden van het leven van de blog geen een enkele cent.
Sterker nog, ik stond meerdere keren op het punt de handdoek in de ring te gooien.
Maar op een dag, terwijl ik voor de zoveelste keer wanhopig mijn rekening aan het checken was, zag ik dat er zojuist drie euro had gestort dankzij de advertenties die ik op de blog had geplaatst. Ook al lijkt het voor jou misschien een belachelijk bedrag, het smaakte mij prima: ik had eindelijk ondervonden dat het kon.
Toen besloot ik het serieus te nemen, meer te leren over bloggen en digitale marketing en te proberen er een online bedrijf van te maken .
Een paar jaar later was het mijn belangrijkste bron van inkomsten geworden. Tegenwoordig verdien ik volledig passief bijna 2.800 euro per maand , waardoor ik mijn baan heb kunnen opzeggen, zes maanden per jaar kan reizen en andere online bedrijven kan starten.
Sindsdien heb ik veel geleerd. Ik heb manieren gevonden om inkomsten te genereren die veel winstgevender zijn dan adverteren.
En ik verzeker je dat je met bloggen ook geld kunt verdienen, of je nu alleen maar een paar euro extra wilt verdienen of er uitsluitend van wilt leven.
Als je bereid bent het te proberen, zal ik je in deze gids de meest efficiënte manieren onthullen om geld te verdienen, de strategie om een blog met economisch potentieel te creëren en verschillende voorbeelden van bloggers die dit al bereikten.
De eerste de vraag die veel mensen stellen. En het antwoord is: Dat hangt ervan af .
Ik ken blogs over persoonlijke ontwikkeling die rond de 1.000 euro per maand verdienen, maar er zijn ook bloggers over reizen of online ondernemen die meer dan 30.000 euro per maand verdienen door videocursussen te verkopen of producten van derden aan te bevelen. Uit een enquête onder meerdere bloggers blijkt dat 48% minder dan 100 euro per maand verdient met hun blog, maar 19% verdient 1.000 euro of meer.
Uiteindelijk is een blog slechts een platform waarop iemand inhoud deelt en een relatie opbouwt met zijn lezers. Van daaruit zijn er talloze manieren om er geld mee te verdienen.
Sommige vereisen minder werk om te starten, zoals adverteren, en andere meer, maar over het algemeen wordt het economische potentieel van een blog meestal bepaald door twee aspecten:
1/Het thema dat u kiest.
2/De moeite die je erin steekt.
In het laatste deel van dit artikel leg ik uit waarom het thema dat je kiest voor je blog zo belangrijk is en hoe je ervoor kunt zorgen dat je er een kiest met een hoog potentieel. Maar eerst wil ik je eraan herinneren dat de mythe dat hoe meer bezoeken een blog heeft, hoe meer inkomsten u zult genereren niet waar is.
Er zijn hele kleine blogs die astronomische cijfers factureren omdat ze zich in sectoren bevinden waar adverteren heel goed betaalt (zoals handel of talen) of omdat ze een reputatie hebben opgebouwd onder hun lezers en zeer dure diensten aanbieden.
Als algemene regel geldt dat hoe minder impact het onderwerp van die blog op iemands leven kan hebben, hoe meer bezoeken je nodig zult hebben om een behoorlijk bedrag te verdienen. Een voorbeeld van lage impact zijn virale nieuwswebsites, maar een blog over gezondheid of ondernemerschap heeft waarschijnlijk veel minder nodig om een fatsoenlijk salaris te genereren.
De moeite die u bereid bent te investeren is ook een fundamenteel onderdeel van deze vergelijking.
Boeken als de 4-Hour Workweek van Tim Ferris hebben het idee gepopulariseerd dat geld verdienen met een blog volledig passief is. Je creëert het, je schrijft van tijd tot tijd, en je vergeet het.
Maar het is niet alles goud wat er blinkt. Ik ken veel professionele bloggers (waaronder ikzelf) die zelfs in het weekend moeten werken. Hoewel ze het tenminste doen in iets dat ze leuk vinden!
Houd er rekening mee dat je, vooral in het begin, veel uren moet investeren om online geld te verdienen . Het bijhouden van een blog is allesbehalve passief: als je slap bent, loop je het risico ingehaald te worden door de concurrentie en begraven te worden in de diepten van het internet.
En tegenwoordig is het internet veel competitiever dan een paar jaar geleden. Hoewel het inkomenspotentieel groter is omdat mensen de angst voor online kopen zijn kwijtgeraakt, is het ook moeilijker om zichtbaar te zijn op het internet.
Met andere woorden: tegenwoordig is het lastiger om geld te verdienen, maar je kunt ook veel meer verdienen .
Volgens mijn ervaring, na het maken van verschillende websites en het praten met veel bloggers, met een goed thema en de juiste tijd eraan te besteden, zou je na een jaar tussen de 300 en 1.500 euro per maand kunnen genereren . Maar ik blijf erbij: Het hangt ervan af .
Als je gewoon elke maand extra wilt verdienen, hoef je logischerwijs niet zoveel moeite te doen als wanneer het je doel zou zijn om van je blog te leven. Maar om ervan te kunnen leven moet je bereid zijn een groot deel van je vrije tijd op te offeren.
Hieronder vind je de meest efficiënte manieren om geld te verdienen met een blog. Vaak kunt u er meerdere combineren, maar het belangrijkste is dat u degene kiest die het beste bij uw project passen.
Afhankelijk van uw thema en het profiel van uw lezers kan het genereren van inkomsten met uw website op de een of andere manier radicaal tegenovergestelde resultaten opleveren. Ik heb blogs gezien met 2.000 bezoeken per dag die met hun eigen producten en aansluiting 3.000 Euro per maand opbrachten, en anderen met 10.000 bezoeken die niet eens 500 Euro verdienden.
Inkomsten genereren met advertenties van derden blijft voor veel bloggers een van de favoriete manieren vanwege de eenvoud ervan.
Hoewel er een overtuiging bestaat dat het niet mogelijk is om met advertenties hoge inkomsten te behalen, is dit soort generalisatie niet correct: het hangt af van het thema van uw blog en het aantal bezoeken.
Een blog over spaartrucs zal bijvoorbeeld waarschijnlijk minder geld verdienen dan een andere blog over financiële investeringen, omdat het publiek niet zo bereid zal zijn om ergens geld aan uit te geven.
Er zijn vele vormen van adverteren, maar de meest populaire zijn Adsense , CPA en particuliere adverteerders .
Dit is het PPC-advertentienetwerk van Google, het grootste ter wereld.
Adsense dankt zijn populariteit aan de eenvoud, het implementatiegemak en het aantal adverteerders. U registreert zich eenvoudig en zodra Google uw verzoek heeft goedgekeurd, kunt u advertenties op uw blog plaatsen door een kleine code in te voegen.
PPC staat voor Pay Per Click, wat betekent dat elke keer dat een lezer op een van deze advertenties op uw blog klikt, u geld ontvangt.
Bovendien kiest u met Adsense niet welk type advertenties op uw website verschijnen: Google regelt dit automatisch op basis van het onderwerp en het profiel van de lezer.
Over het algemeen is dit een voordeel. Google heeft veel informatie over uw lezers en toont hen voor elk van hen de meest relevante advertenties. Hierdoor kunt u:
*Maximaliseer het geld dat u kunt verdienen met adverteren , want hoe relevanter en specifieker een advertentie is, hoe groter de kans dat de lezer erop klikt.
*U hoeft niet rechtstreeks contact op te nemen met een adverteerder , aangezien mogelijk iedereen die aan Adsense is gekoppeld, kan verschijnen.
*Laat de advertenties niet geforceerd overkomen. Omdat ze gepersonaliseerd zijn voor uw lezer en onderwerp, integreren ze heel natuurlijk in uw artikelen.
Om te weten welk potentieel jouw thema heeft met Adsense, kun je de Zoekwoordplanner gebruiken. Vul daar uw algemene onderwerp of een specifiek artikel in en kijk naar het aantal zoekopdrachten en biedingen van adverteerders.
Biedingen geven aan hoeveel adverteerders bereid zijn per klik te betalen . Een deel daarvan (ongeveer 40%) houd je zelf, en de andere is Google, dus hoe hoger de biedingen, hoe meer geld je kunt verdienen met dit soort adverteren.
Bij CPA-advertenties betaalt de adverteerder u niet wanneer de lezer op de advertentie klikt, maar wanneer deze een extra actie uitvoert , zoals het invullen van een abonnementsformulier om meer informatie te ontvangen of het aanmelden voor een loterij.
Logischerwijs is de effectiviteit van deze reclame minder, omdat de lezer naast het klikken op uw blogadvertentie nog iets anders zal moeten doen op de pagina waar hij terechtkomt. Maar om die reden zijn de commissies veel hoger.
Bedrijven die CPA-advertenties aanbieden, zijn meestal verzekeringsmaatschappijen of online datingbedrijven. Wanneer u uw gegevens invoert, sturen ze u een gepersonaliseerde offerte of verschillende potentiële kandidaten om u aan te moedigen om uiteindelijk hun diensten in te huren.
Er zijn veel bedrijven die CPA aanbieden, hoewel velen van hen hun deuren sluiten omdat ze soms onethische praktijken aanmoedigen (zoals wanneer een website u dwingt uw telefoonnummer in te voeren om toegang te krijgen tot bepaalde inhoud en die informatie vervolgens doorverkoopt.
Als u proactief bent, iets wat ik aanbeveel als u succesvol wilt zijn met uw blog, kunt u contact opnemen met bedrijven om hen advertentieruimte op uw blog aan te bieden waar zij hun banner bij de advertentie kunnen plaatsen.
Normaal gesproken worden deze advertenties in de koptekst, in de zijbalk of in de inhoud zelf geplaatst. Adverteerders betalen doorgaans per vertoning, dat wil zeggen voor het aantal keren dat lezers die pagina met advertenties hebben gezien.
Het zou het equivalent zijn van een advertentie in de krant of op een billboard. Hoe zichtbaarder, hoe duurder de advertentie zal zijn, dus hoe meer verkeer uw blog heeft en hoe betere plaatsen u voor de advertentie aanbiedt, hoe meer geld u ervoor kunt vragen.
Om adverteerders te krijgen, kunt u twee dingen doen:
*Neem contact op met bedrijven die verband houden met uw onderwerp en bied aan om reclame te maken voor hun diensten en producten. De kans is groter dat ze toegang krijgen als het bedrijven zijn die al adverteren op Adsense of andere websites, dus doe vooraf onderzoek om uw kansen op succes te vergroten.
*Moedig bedrijven aan om contact met u op te nemen door een sectie ‘Adverteer hier’ op uw blog te maken , waar ze een document kunnen vinden met uw tarieven, het aantal bezoekers van uw blog en een contactformulier.
Het zou het equivalent zijn van advertorials in kranten, en hoewel het indirecte reclame is, is het nog steeds reclame.
Wanneer uw blog enige zichtbaarheid heeft, zullen sommige adverteerders contact met u opnemen om u geld of gratis producten aan te bieden in ruil voor het schrijven van een artikel over een van hun nieuwsberichten.
Er zijn ook platforms die bloggers en bedrijven verbinden die deze gesponsorde recensies voor hun producten willen inhuren.
Daar moet u het thema van uw blog, het aantal bezoeken per maand en de economische omstandigheden specificeren. Wanneer een bedrijf je wil inhuren voor een review, ontvang je een e-mail met alle benodigde informatie.
Voor dit soort recensies wordt doorgaans tussen de 20 en 500 euro betaald, afhankelijk van het onderwerp en het verkeer op de blog . Je kunt ze verborgen maken, alsof ze van nature voor je zijn, of duidelijk aangeven dat het een gesponsord artikel is. Het hangt ervan af wat je hebt aangegeven bij de registratie op dat type platform.
In werkelijkheid is affiliate marketing nog steeds een vorm van CPA waarbij de actie bestaat uit het kopen. Op deze manier verdient u geld elke keer dat een lezer een van de producten koopt die u aanbeveelt.
Samen met Adsense is het een van de vormen van inkomsten genereren waar veel bloggers de voorkeur aan geven vanwege de eenvoud ervan. U hoeft geen eigen producten te maken en u profiteert van het aanbevelen van producten van derden.
Er zijn bedrijven die hun eigen affiliate-programma’s aanbieden , zoals Amazon, en bol. andere zijn geïntegreerd in affiliate-netwerken met veel meer adverteerders, zoals en Awin . De werking is vergelijkbaar:
De hoogte van de commissie is afhankelijk van het bedrijf en het type product. Over het algemeen geldt: hoe goedkoper het is, hoe minder commissie. Amazon beweegt tussen de 3 en 10% voor zijn producten.
Het verkopen van fysieke producten via uw blog is een andere uitstekende manier om inkomsten te genereren, omdat de marge hoger zal zijn dan bij aansluiting of adverteren en u niet zo beperkt zult zijn door het aantal bezoeken dat u heeft.
Natuurlijk zijn niet alle blogs zinvol om producten te verkopen.
Als je een heel sterk persoonlijk merk hebt, zijn er waarschijnlijk mensen die merchandising of boeken van je willen kopen. Anders zul je weinig succes hebben.
Maar het grootste nadeel is dat je in de regel voor de opslag van de producten en de verzendingen moet zorgen, wat kosten met zich meebrengt en verhindert dat deze vorm van inkomsten genereren een automatisch inkomen wordt (wat echt interessant is ).
Veel bloggers verkopen hun eigen, in eigen beheer uitgegeven boek via hun website. Dit levert hen een hele goede marge op, maar zoals ik al zei, ze moeten ook voor de verzending zorgen.
Als je een blog hebt over handwerken, bakken of iets anders handgemaakt, kun je deze ook via je website verkopen.
Het maken van een online winkelgedeelte op uw blog is tegenwoordig heel eenvoudig. Er zijn plug-ins zoals WooCommerce die automatisch integreren en je in staat stellen prijzen en voorraden te beheren, of platforms zoals Shopify die binnen enkele minuten een e-commerce creëren , met zijn winkelwagentje en betaalmethoden, voor een maandelijks bedrag.
U kunt uw blog ook gebruiken als platform om producten van anderen te verkopen. U koopt het product bij een fabrikant, heeft een voorraad en verkoopt het tegen een hogere prijs.
De laatste tijd is het dropshipping systeem populair geworden , waarbij u de bestelling ophaalt via uw website, maar niet zelf verantwoordelijk bent voor het beheer van de voorraad of het uitvoeren van de verzendingen. U maakt eenvoudigweg een afspraak met een fabrikant om het voor hen te doen in ruil voor een commissie. Zo bespaar je werk en kopzorgen.
Er zijn bedrijven (vooral Chinese) waarmee u het merk en het logo van het product kunt aanpassen als u een groot aantal eenheden bestelt. Zo kunt u producten van iemand anders onder uw eigen merk verkopen.
Als je een publiek hebt en voldoende vertrouwen hebt weten te wekken met de inhoud van je blog, heb je een uitstekende mogelijkheid om je eigen digitale producten te verkopen.
Dit is waarschijnlijk de meest winstgevende manier om geld te verdienen met een blog . En mijn favoriet. U minimaliseert commissies, vermijdt tussenpersonen en elimineert fysieke distributiekosten. Bovendien kunt u er automatisch een passief inkomen van maken en zelfs terwijl u slaapt geld verdienen.
Het creëren van je eigen product vergt echter tijd en toewijding, evenals een goede verkoopstrategie.
Het verkopen van uw eigen e-boek is een geweldige manier om te beginnen met het automatiseren van een verkoopproces. Zodra het systeem geschreven en voorbereid is, kunt u de rest vergeten.
Als u niet zeker weet hoe u e- boekbetalingen en downloads op uw blog moet configureren, kunt u platforms zoals E-Junkie gebruiken om boeken in pdf te verkopen, of deze te koop aanbieden op Amazon.
Als u fotograaf, ontwerper of programmeur bent, kunt u uw creaties via uw blog verkopen.
U kunt bijvoorbeeld de rechten op sommige van uw foto’s verkopen. Omdat er geen logistiek nodig is voor transport, kun je er een passief inkomen van maken.
Dit is ongetwijfeld de meest lucratieve vorm van inkomsten genereren die er vandaag de dag bestaat, want als je eenmaal een online cursus hebt gemaakt, kost het je evenveel om er één te verkopen als om er tweehonderd te verkopen. Er zijn nauwelijks creatiekosten en geen distributiekosten.
Een online cursus kan de vorm hebben van video’s of downloadbare documenten, en als je deze combineert met een geautomatiseerd verkoopsysteem, zoals een e-mailreeks via Mailchimp , kun je een heel, heel interessant passief inkomen creëren.
Er zijn online cursussen over vrijwel elk onderwerp dat je maar kunt bedenken. De enige vereiste is dat het een probleem voor uw publiek kan oplossen en hen datgene biedt waar ze echt voor willen betalen.
Een ander groot voordeel van de cursussen is dat je vrij hoge prijzen kunt hanteren: mensen zijn niet gewend om meer dan 25 euro te betalen voor een boek, maar accepteren wel tussen de 50 en 200 euro voor een training.
Maar pas op! Het is niet eenvoudig om een online cursus te maken en te verkopen. Er zijn verschillende factoren die een rol spelen:
Je hebt een publiek nodig waarmee je een vertrouwensrelatie hebt opgebouwd (vandaar het belang van de mailinglijst!)
Je moet precies bieden wat jouw doelgroep nodig heeft
U heeft marketingkennis nodig om de noodzaak te creëren om uw product te kopen
Om dit te automatiseren heb je digitale tools nodig
Ondanks al deze moeite, als je het goed doet, geeft het je veel voldoening en bied je een uitstekende service aan je lezers.
Zodra u enige autoriteit met uw blog heeft opgebouwd, is het aanbieden van uw diensten een van de snelste manieren om geld te gaan verdienen .
U hoeft alleen maar na te denken over de diensten die u kunt aanbieden en hun format. Als u een fotografieblog had, zou u uw vergoedingen als persoonlijke fotograaf kunnen verkopen. Bij een blog over persoonlijke ontwikkeling kun je coachingsessies aanbieden via Skype of e-mail.
De sleutel is om jezelf te positioneren als een expert met de inhoud die je publiceert. Na verloop van tijd zul je zelf je kennis vergroten, en uiteindelijk zul je veel mensen vinden die bereid zijn te betalen voor je diensten of advies.
Het nadeel is dat het helemaal geen passief systeem is . Elke nieuwe klant die u krijgt, betekent inkomen, maar vereist ook een sterke toewijding van uw kant, waardoor het aantal klanten dat u kunt hebben wordt beperkt.
Dit zijn verschillende manieren om uw diensten aan te bieden met een blog:
De laatste tijd is het in de mode geraakt om donaties of sponsoring te accepteren van individuen.
Het is gebruikelijk om het te zien op YouTube of videogamekanalen zoals Twitch , maar steeds meer bloggers implementeren systemen voor het verzamelen van donaties op hun blogs. Zelfs Paypal heeft een specifieke plug-in voor WordPress gemaakt waarmee u snel en eenvoudig donaties kunt accepteren.
Hoewel u zich misschien schaamt om erom te vragen, zult u verrast zijn door het aantal lezers dat er geen moeite mee heeft om u een kleine fooi te geven om uw inhoud gratis met hen te delen.
Ja, het is altijd effectiever om iets te verkopen, maar onderschat donaties niet als bron van extra inkomsten, tenminste totdat je je eigen digitale producten hebt.
Als u een blog heeft over een onderwerp waar veel professionals zijn, kunt u een betaalde lijst maken, georganiseerd op specialiteit of geografische locatie.
Het idee is dat als een professional in uw telefoonboek wil verschijnen, hij dat kan doen na betaling van een bedrag. Hoe populairder uw blog is, hoe meer mensen bereid zullen zijn te betalen om op de lijst met professionals te verschijnen die u aanbeveelt.
Als je blog over psychologie gaat, kun je een directory met psychologen maken. Een rechtenblog zou hetzelfde kunnen doen met advocaten, en een grafisch ontwerpblog zou ook een reeks ontwerpers kunnen vermelden.
Het maken van een dergelijke lijst is heel eenvoudig. Er zijn WordPress-plug-ins die ze automatisch configureren om betalingen te innen. Het is zelfs mogelijk om beoordelingssystemen toe te voegen, zodat lezers elk van de professionals die verschijnen beoordelen.
Sommige blogs kiezen ervoor om een forumsectie op te nemen waar lezers zelf hun onderwerpen kunnen creëren en commentaar kunnen geven.
Het is een optie om te overwegen of uw blog een trouw publiek heeft en u denkt dat zij kunnen profiteren van de door hen gemaakte inhoud, zowel om kennis en ervaringen uit te wisselen als om ondersteuning te bieden.
Om inkomsten te genereren met een forum heb je twee opties:
*Of toegang tot het forum een maandelijks bedrag of een eenmalige betaling vereist
*Dat alleen voor toegang tot bepaalde secties of Premium-diensten van het forum een betaling nodig is
De tweede optie is meestal de meest voorkomende, tenzij je erin slaagt een heel sterk persoonlijk merk te creëren en dit als iets heel exclusiefs wilt positioneren.
Met sommige WordPress-plug-ins zoals BBpress is het heel eenvoudig om een forumsectie op je blog te maken. Natuurlijk: wees je ervan bewust dat het modereren ervan, in ieder geval totdat je de hulp van andere deelnemers hebt, veel werk vergt.
De meeste bloggers vinden het moeilijk om hun projecten los te laten, maar er kunnen momenten zijn waarop het verkopen van je blog, zelfs als je er geld mee verdient, de beste optie is.
Het kan gebeuren dat je besluit een blog te maken over een heel ander onderwerp, dat je je er niet langer aan kunt wijden of dat je professionele leven een radicale wending neemt. In dat geval kun je platforms als Flippa of Empire Flippers gebruiken om je blog te koop aan te bieden.
Op deze pagina’s worden alle soorten websites verkocht. Van degenen die 50 euro per maand factureren tot anderen die honderdduizenden euro’s genereren. Over het algemeen wordt de verkoopprijs van een website berekend door de maandelijkse facturering x20 of x30 te vermenigvuldigen, hoewel dit afhangt van het thema en de toekomstige verwachtingen.
Dat betekent dat als uw website 500 euro per maand zou opbrengen, u deze voor 10.000-15.000 euro zou kunnen verkopen .
Zelfs als er nog geen inkomsten mee worden gegenereerd, is het mogelijk om uw blog te verkopen als deze goede inhoud en verkeer heeft. Logischerwijs zal de marktwaarde lager zijn, maar het is een alternatief.
Het hebben van een blog betekent niet dat je er alleen maar geld mee kunt verdienen: het kan ook een geweldige impuls zijn voor je professionele carrière.
Tegenwoordig ontvangt elke vacature honderden sollicitaties, en het typische cv met je opleiding, professionele ervaring en kennis is voldoende om op te vallen. Heb je nog iets anders nodig.
Uit een Amerikaans onderzoek is gebleken dat voor functies met een bepaalde verantwoordelijkheid meer dan 90% van de bedrijven de sociale netwerken van een kandidaat onderzoekt voordat hij of zij in dienst treedt. Ze zoeken naar professionals met een goede reputatie en die hun kennis kunnen demonstreren. De beste manier om dit te bereiken is via een blog.
Een blog gerelateerd aan uw professionele activiteit zal u helpen:
Positioneer uzelf als expert in uw sector.Stel je voor dat er twee kandidaten zijn met dezelfde professionele ervaring. De een vertelt alleen dat hij vijf jaar ervaring heeft met SAP, terwijl de ander regelmatig diagrammen van SAP-integratieprojecten op zijn blog publiceert en ook technische vragen van zijn lezers beantwoordt. Bij welke zou jij blijven?
Zorg voor een grotere geloofwaardigheid. Er is een overtuiging dat alleen leiders in de sector blogs openen, dus als mensen weten dat je er een hebt, zul je zien hoe ze je beginnen te respecteren en om advies te vragen, zelfs als je het gisteren hebt geopend en geen enkele bezoeker hebt .
Bouw uw persoonlijke merk. Met een blog kun je bepalen welk beeld je van jezelf geeft (of het beeld dat mensen over je opbouwen), dus het is een uitstekende manier om je waarden en zorgen te laten zien.
Uiteindelijk stel je je met een blog open voor de wereld, en dat brengt altijd leuke verrassingen met zich mee.
De meeste bloggers die methoden verkopen om geld te verdienen met een blog, hebben dit nooit op zichzelf toegepast.
Omdat velen als ik hetzelfde overkwamen: ze maakten een blog als hobby en ontdekten plotseling dat daar een kans lag. Ze hebben er niet naar gezocht: ze hebben het gevonden.
Ze waren succesvol omdat ze tot de eersten behoorden. De eerste marketingwet luidt dat het beter is om de eerste te zijn dan de beste . Als je de eerste bent op een markt, heb je het halve werk gedaan.
Tegenwoordig is het niet eenvoudig om de eerste te zijn. Er zijn blogs voor alles, dus je zult een strategie moeten volgen waarmee je je kunt onderscheiden en bekend kunt maken . En het kan worden samengevat in 5 stappen:
Dit is de meest cruciale fase bij het bepalen van het verdienpotentieel van uw blog.
De meeste mensen beschouwen een blog als een dagboek, een plek om hun reflecties te delen en wat er dagelijks met hen gebeurt.
Maar tenzij je al beroemd bent en er mensen in je geïnteresseerd zijn of als je een heel ongewoon leven leidt, werkt dit meestal niet.
Je moet iets meer bijdragen aan mensen. Iedereen wil iets terug voor zijn tijd, en als u geen waarde biedt, zullen ze uw pagina niet vinden of de behoefte voelen om deze opnieuw te bezoeken.
Het eerste waar u aan moet denken is: wat kunt u bijdragen aan de wereld?
Het meest voorkomende is het bieden van kennis of plezier. Ja, er zijn blogs die louter bedoeld zijn om te entertainen, en als dat niet het geval is, kijk dan eens naar YouTube, waar talloze video’s te vinden zijn die gewoonweg grappig zijn.
Maar de meest voorkomende zijn blogs die kennis over een specifiek onderwerp bieden. En de meest succesvolle zijn degenen die erin slagen aan de vraag van hun publiek te voldoen.
Beantwoord de volgende vragen om een onderwerp te vinden dat mogelijk geschikt is voor uw blog:
Als je een aantal jaren over een onderwerp moet schrijven, kun je het beste over iets gaan waar je goed in bent, maar ook wat je leuk vindt.
Misschien bent u bijvoorbeeld goed in het maken van boeiende PowerPoint-presentaties, maar bent u het beu om ze op het werk te doen.
Zoek naar hobby’s of interesses waar je nooit genoeg van krijgt om over te praten, want ze zijn allemaal uitstekende kandidaten om het centrale onderwerp van je blog te worden.
De inhoud van je blog moet in een behoefte voorzien, anders zal niemand erin geïnteresseerd zijn, laat staan bereid zijn te betalen.
Om erachter te komen of er behoefte aan is, vraagt u mensen die passen bij het profiel van uw doelgroep, onderzoekt u forums en gebruikt u Google Keyword Planner .
Met deze applicatie kunt u weten hoeveel mensen elke maand een bepaalde zoekopdracht op Google uitvoeren, en kunt u ook zien hoeveel adverteerders bieden om advertenties in die zoekopdrachten weer te geven:
Hoe meer zoekopdrachten uw onderwerp heeft, hoe meer vraag er is.
Hoe meer een adverteerder bereid is te betalen (het bod is hoger), hoe groter het zakelijke potentieel van dat thema is . Dat geeft je een idee van het geld dat je met je blog zou kunnen verdienen.
Als uw onderwerp nauwelijks zoekopdrachten heeft en de biedingen nul of zeer laag zijn, vraag uzelf dan af of er wel vraag naar is.
Ook kunt u controleren of wanneer u op Google naar uw onderwerp zoekt, advertenties bovenaan verschijnen. Want dat betekent dat er bedrijven zijn die betalen om daar te verschijnen, en daarom moet het een thema zijn met enige winstgevendheid:
Nadat u uw thema heeft gevalideerd, is het tijd om uw concurrentie te onderzoeken.
Zoek het door jou gekozen onderwerp op Google en kijk of daar websites of blogs staan. Aangezien er waarschijnlijk meerdere zijn (het is tegenwoordig erg moeilijk om een nieuwe markt te vinden), moet je nadenken over hoe je je zou kunnen specialiseren.
Specialiseren is een manier om u te onderscheiden van uw concurrenten en zorgt ervoor dat u zichtbaar bent in een specifieke marktniche.
Bedenk welke soorten mensen baat zouden kunnen hebben bij uw kennis en kies er één. U kunt bijvoorbeeld studenten, ondernemers, universiteitsprofessoren of artsen leren hoe u PowerPoint-presentaties kunt maken.
Kijk ook hoe jouw concurrentie met het onderwerp omgaat en kijk of jij het beter of in ieder geval anders kunt doen. Je zou het op een andere manier kunnen benaderen, bijvoorbeeld persoonlijker, motiverender, humoristisch of wetenschappelijk.
Laat je in ieder geval niet tegenhouden door een van deze drie sleutels. Je hoeft geen geweldig idee te hebben. Het belangrijkste is om te beginnen, want dan kun je altijd je positionering veranderen, zoals veel van de geweldige bloggers van vandaag deden.
De volgende stap is logischerwijs het maken van uw blog.
Eerst moet je een naam voor hem kiezen. Je kunt er een eigen naam aan geven of er een verzinnen, maar verspil er ook niet te veel tijd aan: wat relevant is, is de inhoud, niet de naam.
Er zijn veel domeinregistreerders, maar vanwege hun betrouwbaarheid en eenvoud raad ik one.com (Nu met extra korting)aan . Open eenvoudigweg een account en voer een domeinnaam in die beschikbaar is.
Dit punt, samen met het thema van uw blog, zal grotendeels uw inkomstenpotentieel bepalen.
Dagelijks worden er ruim 3 miljoen blogartikelen gepubliceerd . Dit betekent dat als je echt zichtbaar wilt zijn met je blog, je inhoud moet creëren die opvalt en lezers boeit .
Je inhoud moet episch zijn. Creëer artikelen die tegemoetkomen aan de behoeften en de problemen van je lezers oplossen, en die ook bij hen aansluiten. Dit is wat u echt in staat stelt om het meeste economische rendement uit uw blog te halen.
Dit zijn de 3 vereisten waaraan elk artikel op je blog moet voldoen:
Goed geformatteerd, met een mooi en eenvoudig ontwerp
Diepgaande uitleg, maar praktisch en gemakkelijk te lezen
Met persoonlijke verhalen en voorbeelden waardoor jouw lezers je beter leren kennen
De fout die veel nieuwe bloggers maken, is hun blog maken, inhoud publiceren en wachten tot de bezoeken binnenkomen.
Deze strategie waarbij zij het middelpunt van de wereld zijn, is gedoemd te mislukken.
Met het aantal concurrenten dat er vandaag de dag zijn, zul je, als je geld wilt verdienen met je blog, proactief moeten zijn en het zichtbaar moeten maken, zodat je doelgroep weet dat het bestaat.
Een andere veelgemaakte fout is om alleen te focussen op het aantal bezoeken. De hoeveelheid verkeer naar een blog hoeft niet gerelateerd te zijn aan het verdienpotentieel, vooral als die bezoekers niet geïnteresseerd zijn in wat er wordt aangeboden.
Het is essentieel dat u duidelijk weet voor wie u uw inhoud gaat maken. Dat wil zeggen: wie is uw echte doelgroep en welk probleem gaat u hen helpen oplossen? Zo weet je hem ook op internet te vinden.
Dit zijn de beste manieren om uw blog zichtbaar te maken:
Leest jouw doelgroep andere blogs? Dan heb je een geweldige kans om de aandacht op je project te vestigen door als gastauteur op die blog te verschijnen.
Neem eenvoudigweg contact op met de auteur, laat hem zien dat u zijn blog kent en bied aan een artikel te schrijven dat waarde biedt voor zijn lezers.
Neemt uw doelgroep deel aan bepaalde fora? Zeker wel, dus identificeer ze en bied waarde om jezelf te profileren als expert op dit gebied.
De meeste forums worden erg belaagd door spam , maar als u deelneemt aan de gesprekken door interessante informatie te verstrekken en uw blog vervolgens presenteert als een plek waar mensen meer informatie kunnen krijgen, is de kans groot dat u een handvol geïnteresseerde lezers zult krijgen.
Een andere veel voorkomende fout die veel bloggers maken, is proberen aanwezig te zijn op alle sociale netwerken. Dit kost veel tijd en zorgt ervoor dat ze zich niet kunnen concentreren op wat echt belangrijk is: het creëren van inhoud en het promoten ervan.
Je moet kiezen en focussen. Afhankelijk van je thema en inhoud zijn er sociale netwerken die geschikter zijn dan andere, zoals:
Visuele inhoud (fotografie of reisblogs): Instagram en Facebook
Inhoud voor professionals : Linkedin en Twitter
Inhoud voor persoonlijke ontwikkeling : Facebook en Twitter
Gezondheidsinhoud : Facebook en Instagram
Facebook- of Linkedin-groepen zijn als forums: mogelijkheden om uw inhoud onder de aandacht van een geïnteresseerd publiek te brengen. Zorg ervoor dat u waarde toevoegt en niet in spam trapt , anders bent u van korte duur.
SEO bestaat uit het zo zichtbaar mogelijk maken van uw artikelen binnen inhoud-zoekmachines zoals Google of Ping.
Als het je lukt om jouw artikelen op de topposities van deze zoekmachines te laten verschijnen wanneer mensen een zoekopdracht uitvoeren, zorg je voor een constante (en gratis) bezoekersstroom.
In de meeste projecten is dit het belangrijkste verkeerskanaal. Ik zou uren kunnen schrijven over SEO, maar ik zal het voor u samenvatten in de drie belangrijkste sleutels tot het bereiken van zichtbaarheid:
Creëer inhoud die voldoet aan de zoekintentie van de gebruiker
Zorg voor uw on-page SEO door goed gebruik te maken van trefwoorden, titels en afbeeldingen
Zorg ervoor dat andere websites naar uw blog of artikelen linken , en link uw eigen inhoud in uw artikelen om verkeer te genereren
Betalen om verkeer op zoekmachines of sociale netwerken te genereren is ook een optie om geïnteresseerde bezoekers te trekken, omdat u hiermee precies kunt segmenteren welk type mensen u wilt zien.
Bovendien hebben betaalde advertenties twee voordelen:
Hiermee kunt u veel sneller resultaten behalen dan met organische positionering (SEO), omdat het tijd kost om effectief te zijn.
Het organische bereik van publicaties op sociale netwerken of Google wordt steeds kleiner , dus het is niet verwonderlijk dat betaalde advertenties steeds belangrijker worden.
Om ervoor te zorgen dat advertenties een goed rendement op uw investering opleveren, moet u ervoor zorgen dat u een gekwalificeerde doelgroep aantrekt, dat wil zeggen mensen met het potentieel om te investeren in de oplossing van hun probleem.
Zodra het je lukt om lezers naar je blog te trekken, moet je hun loyaliteit opbouwen, zodat ze je inhoud blijven lezen en erop reageren.
Anders zal de overgrote meerderheid komen, een artikel lezen en nooit meer terugkeren. Niet omdat ze niet geïnteresseerd zijn, maar omdat ze verzadigd zijn met informatie. U moet het hen gemakkelijk maken en hen uw inhoud sturen, in plaats van te wachten tot ze u weer vinden.
De beste manier is om een lijst met e-mailabonnees aan te maken. Om uw lezers te motiveren zich op uw mailinglijst te abonneren, moet u ze waarschijnlijk iets teruggeven, zoals:
Een e-mailcursus
Een reeks exclusieve video’s
een e-boek
Een speciale korting
Met een lijst met abonnees kunt u vaker contact met hen onderhouden, wat meer vertrouwen zal wekken en u zal helpen uzelf te positioneren als een expert op dit gebied.
Bovendien ligt het echte economische potentieel van de blog in uw abonneelijst, omdat u hiermee betaalde diensten per e-mail kunt aanbieden. Vergeet niet dat het lezers zijn die al interesse hebben getoond in uw inhoud!
Zodra u over uw inhoud beschikt en een publiek heeft opgebouwd, is het genereren van inkomsten met uw blog de volgende natuurlijke stap.
Wat ze ook zeggen, er is geen betere manier dan een andere manier om geld te verdienen met een blog . Het hangt af van het onderwerp, de vraag, het profiel van uw lezers en de moeite die u eraan wilt besteden.
Je zult in ieder geval veel doorzettingsvermogen nodig hebben.
Tegenwoordig is het vrijwel onmogelijk om pas na enkele maanden geld te gaan verdienen met een blog, dus je moet bereid zijn eraan te blijven werken, zelfs als je al meer dan een jaar geen euro hebt gezien.
De meesten van ons, bloggers, zijn op dezelfde manier begonnen en wijden hun tijd uit pure hobby aan een blog. En juist het feit dat we geen economische doelen stellen, heeft ons in staat gesteld vooruitgang te boeken, ook al boekten we geen resultaten.
Als je niet bereid bent hetzelfde pad te bewandelen, zul je veel investeren om het uiteindelijk op te geven. Maar als je volhoudt, verzeker ik je dat een blog je leven kan veranderen.
Ik hoop dat dit artikel je heeft geholpen de verschillende manieren te begrijpen waarop je geld kunt verdienen met een blog. Elk van hen heeft zijn voor- en nadelen, maar over het algemeen geldt: hoe meer moeite ze vergen, hoe meer geld je kunt krijgen.
Hoe dan ook, het genereren van inkomsten met een blog zodat het een stabiele bron van inkomsten wordt, is een race over lange afstanden. Je zult het niet binnen een maand of twee bereiken, dus bewapen jezelf met verlangen en geduld, denk goed na over je strategie en stel het niet langer uit!
En jij, welke methode ga je gebruiken om geld te verdienen met je blog? Ik wens je veel succes.
Voor alle foodies en culinaire liefhebbers is er goed nieuws: met de Tefal Actifry Extra…
Een soepmaker of soepkoker is ideaal voor bij je thuis in de keuken om op…
De tijden veranderen en tuinvuren, vuurpotten of vuurschalen worden weer steeds populairder. Ze creëren immers een ontspannen…
Infrarood licht kan erg nuttig zijn om spierpijn te verzachten , zoals contracturen, ischias, artritis, trekken... Ons…
Er zijn weinig dingen in het leven zo prettig als 's ochtends, zodra je wakker…
Wandelen is een aantrekkelijke activiteit waarmee je het lichaam in korte tijd kunt versterken. Maar helpt…