grafisch ontwerp
grafisch ontwerp dient om het visueel vormgeven van ideeën in verschillende media, met als doel om mensen iets mee te delen. Dit vereist de inzet van zowel artistieke als technische vaardigheden. Bij grafische vormgeving wordt zowel visuele expressie als creativiteit nagestreefd in de presentatie van tekst en beeld.
De praktijk van de grafische vormgeving strekt zich tegenwoordig uit van het traditionele drukwerk tot de moderne computer, de interactieve media en het multimedia.
Wat is grafisch ontwerp en waarom is het belangrijk?
De visuele uitstraling van een bedrijf strekt zich uit van de verpakking van uw producten tot uw website. Een goede presentatie is belangrijk op alle niveaus, die uw belangrijkste bedrijfswaarden in één oogopslag communiceert. Een ervaren partner, een grafisch ontwerper helpt u hierbij en ondersteunt u met een concept.
Grafische vormgeving: visuele communicatie met een individuele flair
Of je het nu leuk vindt of niet, elk beeld en elke afbeelding communiceert met de kijker. Zelfs als u niet veel nadenkt over uw bedrijfslogo of de kleurkeuze van uw website , wekken deze onbewust associaties bij elke kijker op. De juiste grafische vormgeving, nu vooral visuele communicatie genoemd, gebruikt dit effect in uw voordeel.
Een ontwerper ontwikkelt voor u een grafisch ontwerp met een individuele aanpak die past bij uw bedrijf en op alle niveaus van het ontwerp terug te vinden is. Dit omvat kleurkeuze en typografie , lettertypen en natuurlijk uw logo als beeldmerk. Als dit in de loop der jaren zijn moderne en expressieve karakter verliest, is een herontwerp de juiste stap.
Hoe werkt een grafisch ontwerper?
Een ontwerper met professionele opleiding begeleidt u op alle niveaus, van het ontwerp en de brainstorm tot het creëren van visuele elementen van uw huisstijl. Passend bij de doelgroep denkt de ontwerper na over het karakter van de doelgroep en laat zien hoe de waarden en wensen van uw bedrijf grafisch geïmplementeerd kunnen worden.
Naast een uitgebreide visuele uitstraling krijg je praktische tips over hoe jouw doelgroep tikt en waarom bepaalde grafische elementen werken. Omdat de doelgroep in de loop der jaren structureel is veranderd, zijn aanpassingen in de grafische vormgeving aan te raden. Dit geldt zowel voor digitale elementen van uw website als voor bedrijfsartikelen, van briefpapier tot bedrijfskleding.
Waarom een freelance grafische professional inhuren?
Heel makkelijk! Een professionele media-ontwerper heeft veel voordelen ten opzichte van zowel reclame- als communicatiebureaus
Elke zakelijke relatie is gebaseerd op vertrouwen, betrouwbaarheid en een zekere kosten-batenbasis. Alleen het uurtarief is niet erg zinvol. Het is beter een vast bedrag af te spreken op voorhand.
De huisstijl van een bedrijf omvat veel meer dan het louter maken van een logo. Het is de hoeksteen van de bedrijfscommunicatie en richt zich zowel op externe ontvangers als op uw eigen medewerkers. Het bedrijf krijgt een gezicht , een eigen signatuur.
Een goed doordachte huisstijl biedt directe meerwaarde . Het bevordert de herkenningswaarde, zorgt voor visuele uniformiteit en creëert een samenhangend, professioneel imago. Een passende huisstijl weerspiegelt de sterke punten en moet tegelijkertijd begrijpelijk, aansprekend en tijdloos zijn.