Geen categorie

Wat is YouTube en hoe promoot je je YouTube-kanaal

Inhoudsopgave

Toggle

Wat is YouTube en hoe promoot je je YouTube-kanaal

YouTube: leer hier wat YouTube is, hoe YouTube werkt tot het volledige stapsgewijze proces om je YouTube-kanaal succesvol te promoten.

YouTube’s eerste video upload vond plaats in 2005. Vandaag ontvangt YouTube 30 miljoen dagelijkse bezoekers. Meer dan twee miljard gebruikers loggen elke maand in om grappige kattenvideo’s te bekijken, meer te weten te komen over een nieuw product of talloze andere soorten videomedia te consumeren in de enorme en groeiende bibliotheek van YouTube.

Video-inhoud is krachtig; het verandert van gedachten en trekt mensen aan. Om een product te verkopen of een bericht te plaatsen, YouTube is een belangrijk onderdeel voor het krijgen van succes op de markt.

De start kan intimiderend voelen.

YouTube is een competitieve omgeving en je voelt misschien dat er een steile leercurve is om van je startidee naar een professioneel geproduceerd, goed gepresenteerd YouTube-kanaal te komen.

Als u niet zeker weet waar te beginnen, bent u op de juiste plaats. Stap voor stap laat ik je zien hoe je je YouTube-kanaal succesvol op de markt kan brengen.

Wat denk je er van? Voel je je klaar om je inhoud in de harten en geesten van meer dan twee miljard potentiële kijkers te krijgen?

De belangrijkste stappen en strategieën voor het promoten van uw YouTube-kanaal

Stap 1. Begrijp wat YouTube is en hoe het werkt

Wat is YouTube?

YouTube is een gratis videowebsite waar gebruikers hun eigen video’s kunnen uploaden, leuk vinden, erop reageren of delen (en uiteraard bekijken) van video’s van anderen.

Maar voordat je te ver graaft in hoe je marketing en zakelijk succes op YouTube vinden, moet je iets meer begrijpen over de grootte en hoe het werkt.

Waarom YouTube gebruiken?

Je zag al een paar statistieken over hoe groot YouTube is geworden, maar laten we een beetje meer gedetailleerd uitleggen met een aantal zakelijke cijfers:

  • Tegen 2021 zal meer dan 80 procent van het internetverkeer in de wereld video-inhoud zijn: Tekst en andere vormen van inhoud zullen er nog steeds zijn in 2021, maar we zijn snel op weg naar een wereld waar marketinginformatie bijna uitsluitend via video wordt bemiddeld.

  • Videomarketing breidt zich snel uit: Het geld volgt de inhoud. De videomarketing industrie werd in 2019 gewaardeerd op 34 miljard dollar en zal naar verwachting in 2023 meer dan 50 miljard dollar hebben bereikt.

  • YouTube is precies waar het grootste deel van dit gebeurt: YouTube is ongetwijfeld waar de meeste video marketing gebeurt. Meer dan 90 procent van de bedrijven wint nieuwe klanten door hun inhoud te promoten via YouTube.

Je krijgt hopelijk meteen een luid en duidelijk signaal over een van de belangrijkste kenmerken van YouTube.

YouTube is enorm. En het is enorm omdat video-inhoud zo overtuigend is.

Door gebruik te maken van de sterke psychologische impact van visuele informatie trekt YouTube directer en overtuigender dan andere communicatiemethoden. Mensen houden van foto’s!

Grootte en impact zijn echter niet het hele verhaal.


Voordelen van het gebruik van YouTube voor bedrijven

Laten we de focus nu verleggen naar de zakelijke voordelen van YouTube.

#1. Consumenten besteden veel tijd op YouTube: YouTube bereikt nu meer Amerikaanse volwassenen in de leeftijd van 18 tot 34 jaar dan alle kabeltelevisienetwerken samen. Het groeit nog steeds. Het is zinvol om uw product op de markt te brengen waar u nu weet waar uw klanten rondhangen.

#2. Video is overtuigend: Het maakt niet uit hoe je het bekijkt, het onderzoek vertelt ons dat video helpt bij het opbouwen van zowel vertrouwen als een emotionele verbinding. Een marketinganalyse uit 2018 concludeerde dat meer dan de helft van de consumenten actief een merk volgt na het bekijken van videocontent die ze leuk vonden.

#3. Videocontent is kosteneffectief: het is verrassend hoe kosteneffectief u video produceren zodra u een efficiënte workflow hebt gebouwd. Bovendien uw video en geschreven inhoud maken om elkaar aan te vullen, waardoor uw hele communicatiestrategie efficiënter wordt.

#4. YouTube is ontworpen voor effectieve marketing: het zoekalgoritme van YouTube is gebouwd om marketeers een ongelooflijk waardevol hulpmiddel te bieden voor het opbouwen van een klantenbestand. Je leert hier meer over terwijl je deze pagina leest. Een van de redenen waarom YouTube zo succesvol is, is dat het is ontworpen om contentbouwers te koppelen aan een geïnteresseerd en betrokken publiek.

Vanuit een zakelijk oogpunt helpt het bouwen van een YouTube-kanaal je om meer nieuwe klanten te bereiken, een trouwe aanhang te krijgen en je relevantie als merk te bewijzen.


Huur een YouTube-specialist.

Ik ben model en actrice voor productvideo’s en foto’s
Ik zal maandelijks video’s maken voor je YouTube-kanaal.
Ik zal je merk en producten modelleren via video en fotografie

Nog meer YouTube-specialisten in Videoadvertentiecampagnes

Gebruik video reclame om de concurrentie voor te blijven


YouTube is niet alleen een website, het is een zoekmachine

Je kan YouTube pas volledig begrijpen als je begrijpt dat het een krachtige en voortdurend groeiende zoekmachine is.

In 2020 is YouTube de op één na grootste zoekmachine die achter Google bestaat. Meer dan drie miljard zoekopdrachten passeren elke maand het zoekalgoritme van YouTube.

Hoewel het (nog) niet helemaal de grootste is, is het ongetwijfeld de meest intuïtieve. YouTube doet fantastisch werk van het zetten van relevante, onderhoudende inhoud voor zijn kijkers.

Als je een succesvol YouTube-kanaal wilt uitbouwen, moet je weten hoe je gevonden kan worden en om dat te doen, moet je de kernprincipes van het YouTube-zoekalgoritme begrijpen en hoe je deze principes in de praktijk kan brengen. Daarover later meer!

Hoe werkt het YouTube-algoritme

Zoals we al hebben gezegd, de helft van de strijd van een succesvolle marketeer op YouTube is weten hoe te werken met zijn zoekalgoritme in plaats van tegen.

Dit is het cruciale wat je van tevoren moet weten.

Het zoekalgoritme van YouTube werkt niet zoals het zoekalgoritme van Google. Ze hebben een aantal gelijkenissen, maar De zoekmachine van YouTube is vanaf de grond opgebouwd om rekening te houden met verschillende videoweergave gedrag.

Een snelle geschiedenisles van het zoekalgoritme van YouTube

Om het YouTube-algoritme vandaag te begrijpen, heb je een korte geschiedenisles nodig over de evolutie van YouTube sinds het voor het eerst video’s begon te hosten in 2005.

De eerste jaren

Voor ongeveer de eerste vijf jaar van het bestaan van Youtube, de zoekfunctie vaag leek op een standaard tekst-inhoud zoekmachine. De populariteit en zoekrang van elke video werd bepaald door de klikken. Het was niet relevant of een kijker keek voor vijf seconden of bleef kijken tot het einde. Een klik was een klik.

Maar er was een groot probleem:

Clickbait (gedefinieerd als inhoud van twijfelachtige kwaliteit of relevantie, maar met een pakkende titel en miniatuur) overspoeld YouTube. De site werd synoniem met trashy en unrewarding kijkervaringen.

Zoals je je voorstellen, was deze situatie niet wenselijk voor YouTube, zijn consumenten of degenen die het platform echt wilden gebruiken om iets nuttigs of onderhoudends te delen.

Er moest iets veranderen.

Rijping van het model aan zinvollere indicatoren

Van 2012 tot 2016 erkende YouTube de noodzaak om een andere aanpak voor het zoeken naar video’s te bouwen. Het bedrijf vestigde zich op het meten van “aandacht” als een betere manier om kwaliteitsinhoud te identificeren.

YouTube begon de kijktijd te meten in plaats van klikken. Deze verschuiving betekende dat meer spannende en relevante inhoud steeg naar de top – een overwinning voor iedereen.

Toch erkende YouTube ook dat het meten van interesse en relevantie ingewikkelder was dan het rangschikken van video’s op de manier waarop gebruikers ze hadden bekeken. Sociale media hadden greep genomen, en de inhoud ontwikkelaars begonnen te begrijpen dat aandelen, mond-tot-mondreclame, directe betrokkenheid, en soortgelijke indicatoren alle verdiende een plaats in het meten van de waarde van een stuk van de inhoud.

De verschuiving van YouTube naar een complex aanbevelingssysteem

In 2016 bracht YouTube een whitepaper uit. Deskundigen discussiëren nog steeds over de vele technische implicaties van de krant, maar de betekenis van het vertrek was meteen duidelijk. YouTube bouwde machine learning in zijn aanbevelingssysteem.

Het platform begon de algehele tevredenheid van de kijker te meten. Kijktijd bleef centraal staan in het algoritme, maar andere factoren kwamen in de mix: opmerkingen, kanaalabonnementen, snelheid van populariteit te verhogen, om er maar een paar te noemen.

YouTube-algoritme: 4 belangrijke factoren die je moet kennen

#1. Het algoritme verandert de hele tijd

Het YouTube-zoekalgoritme blijft niet zitten en de geschiedenis leert ons dat het nog steeds evolueert. Zelfs als het algoritme vandaag een bepaald soort inhoud beloont, kan het het morgen niet op dezelfde manier doen.

In de afgelopen jaren, net als vele andere sociale kanalen, heeft YouTube geworsteld met hoe een algoritme dat “borderline” (valse of beledigende) inhoud verantwoord behandelt te bouwen. Dit is een voortdurende kwestie. De vorm van wenselijke inhoud van vandaag wordt beïnvloed door zowel de politiek en de cultuur.

YouTube-ingenieurs hebben het algoritme beschreven als een van de “grootste schaal en meest geavanceerde industriële aanbevelingssystemen die er bestaan”, meldt Paul Lewis in The Guardian.

#2. Het volgende gebruikersgedrag maakt deel uit van de keuzes van het algoritme

Het algoritme meet niet één aspect van de prestaties. YouTube heeft zijn zoekalgoritme ontworpen om populariteit op een subtiele en gedetailleerde manier te meten. Om betrokkenheid te meten, kijkt het algoritme naar:

  • Welke links een kijker kiest om te volgen (dat wil zeggen, een klik)

  • Kijkersbehoud (of hoeveel mensen terugkeren naar je inhoud)

  • De tijd die een kijker besteedt aan een video (dit wordt aangeduid als ‘kijktijd’)

  • Snelheid van populariteitsgroei (hoe snel een video nieuwe weergaven krijgt)

  • De activiteit van een kanaal (zoals in, hoe vaak een kanaal nieuwe inhoud vrijgeeft)

  • Betrokkenheid van kijkers in de vorm van opmerkingen, aandelen op sociale media, vind-ik-leuks en antipathieën

De bottom line? Als u zich bezig houdt met het ontwikkelen van ranking-inhoud, moet u nadenken over vele manieren om succes te meten.

#3. Het is verrassend eenvoudig in zijn algemene doel

YouTube wil twee dingen:

  • Om kijkers te helpen bij de inhoud waarin ze geïnteresseerd zijn

  • Om ervoor te zorgen dat ze hun aandacht zo lang mogelijk op YouTube willen houden

Goede video-inhoud is niet alleen iets wat een kijker zal openen. Het is de inhoud waarmee ze zich bezighouden en dat zal hen geïnteresseerd in meer van wat je te zeggen hebt. Het maken van dat gebeuren duurt meer dan goede marketing, solide SEO, en on-point productie kwaliteit. In feite zijn al deze dingen optioneel als je nog steeds een ding genereren:

YouTube zal je content belonen als het interesse creëert. Wees interessant voor mensen.

#4. YouTube-zoekopdrachtenrang heeft meer invloed op de pagina met zoekresultaten

Er zijn zes belangrijke plaatsen in de YouTube-gebruikerservaring waar je video kan opduiken als deze goed scoort.

  1. In de resultatenpagina van YouTube, in reactie op een zoekterm (deze is vergelijkbaar met Google)

  2. Op de startpagina van YouTube

  3. In aanbevolen streams (een automatisch gegenereerde lijst op basis van voorkeuren voor het bekijken van gebruikers)

  4. In trending streams

  5. In voorgestelde kanaalabonnementen

  6. In de meldingen die een gebruiker ontvangt van YouTube over nieuwe inhoud


Zoek een YouTube SEO-specialist om in te huren

Ik zal je YouTube-kanaalgroei manager zijn
Ik zal je YouTube-video-SEO optimaliseren om de ranking te verbeteren
Ik zal je YouTube-video’s optimaliseren voor SEO

Video-SEO
Laat uw video’s opvallen met SEO-videoservices


Hoe werkt YouTube?

De zoekmachine van YouTube is gebouwd om creativiteit aan te moedigen.

Dat proces begint met het kennen van de belangrijkste ranking factoren van YouTube en waar je naartoe moet als je hulp nodig hebt.

De 7 YouTube belangrijkste ranking factoren die je moet weten

Elk van deze indicatoren draagt direct bij aan de positie van YouTube, dus als je de voortgang in deze indicatoren waarneemt, kun je er zeker van zijn dat je de goede kant opgaat.

  1. Kijkersbehoud: Publieksretentie wordt meestal uitgedrukt als tijd. De indicator meet de hoeveelheid video’s die kijkers bekijken. YouTube laat er weinig twijfel over bestaan dat retentie extreem belangrijk is voor hun zoekalgoritme.

    “Video’s met een constant hoge doelgroepretentie en kijktijd hebben de potentie om vaker te verschijnen in Search”, aldus YouTube.

  2. Videolengte: Deze leidt op het behoud van het publiek. Het is je doel om de kijker zo lang mogelijke te houden, een langere lengte video zal natuurlijk hoger scoren dan een korte. Vergeet echter niet dat een lange en vervelende video niet zal winnen. Het doel is dat je video’s zo lang mogelijk blijven en tegelijkertijd de interesse van kijkers behouden.

  3. Weergaven: Voordat een andere mate van succes, mensen moeten uw video te vinden en te openen. Weergaven zijn een eenvoudige en krachtige statistiek. Veel kijkers die geen interesse hebben in marketing of YouTube-rang, zullen de autoriteit van een video meten aan de zijde van videominiaturen.

  4. Commentaar: Opmerkingen tonen interesse en betrokkenheid. Alle schriftelijke feedback die je ontvangt op je video’s – positief of negatief – geeft aan dat je interesse van kijkers hebt verdiend. Naarmate je kanaal groeit, is het een goed idee om zo vaak en snel mogelijk te reageren op opmerkingen. Houd het gesprek gaande en hopelijk ook anderen betrokken.

  5. Aantal abonnementen: Wanneer een kijker zich abonneert op je kanaal, zegt hij: “Ik vind het leuk wat je te zeggen hebt. Ik wil meer zien.” Die vertrouwensstemming betekent veel voor YouTube, omdat hun doel is om blijvende interesse en betrokkenheid aan te trekken en te behouden. Abonnementen zijn een grote overwinning.

  6. Video-shares: Aandelen zijn waardevol om twee redenen. Ten eerste verspreidt het je content naar platforms buiten YouTube. Ten tweede, wanneer een kijker uw inhoud deelt, dit fungeert als een persoonlijke merkaanbeveling en aandacht te besteden aan andere potentiële kijkers. Mond-tot-mondreclame is krachtig.

  7. Klikfrequentie (CTR): Als een kijker ervoor kiest om uw inhoud te bekijken in plaats van een andere video met vergelijkbare inhoud, draagt dit bij aan uw CTR. Een cruciale factor hierbij is de eerste indruk die je kijkers krijgen van je content miniatuur en beschrijving. We zullen dat in detail bekijken in de volgende sectie.

Stappen om Google-vriendelijke video zoekwoorden te vinden.

Rangschikking op Google is belangrijk omdat veel mensen die op zoek zijn naar video-inhoud zich niet aanmelden bij YouTube om hun zoekopdracht te starten. In plaats daarvan beginnen ze met zoeken via Google. Dit is lastig, omdat meer dan de helft van de hooggeplaatste YouTube-video’s verschillen van hooggeplaatste Google-videoresultaten, volgens Data van Perficient.

Het optimaliseren van je SEO alleen voor YouTube betekent dat je mogelijk een groot aantal potentiële kijkers mist. Je doel moet zijn om je SEO goed te scoren op zowel YouTube als Google.

Om dat proces te starten, moet u begrijpen wat Google-gebruikers zoeken. Hier volgen de stappen naar het vinden van Google-vriendelijke video zoekwoorden:

  • Gelukkig, Google biedt een geweldige tool om u te helpen dat te doen: Keyword Planner. Met deze tool kan u de zoekwoorden en zinnen identificeren die meer zoekopdrachten aantrekken.

  • Kies een beheerbare lijst met termen en voer een Google-zoekopdracht uit. Wat u zoekt zijn zoekwoorden die de hoogste videoresultaten aantrekken.

  • Experimenteer met woorden en zinnen totdat u woorden vindt die sterke videoresultaten opleveren en die uw onderwerp nauwkeurig weergeven.

Hier is een vuistregel om u te helpen snel te beperken in op krachtige zoektermen. Mensen zoeken meestal naar specifieke soorten materiaal in videovorm. Mensen hebben de neiging om video voorkeur als ze iets praktisch willen leren, of als ze willen het doel van hun onderzoek zien.

Neem een kijkje op deze kritische video ranking trefwoord zinnen:

  • How-to zoekwoorden zoals “Hoe maak je koud brouwkoffie” zijn geweldig in het vastleggen van een publiek op zoek naar advies

  • Het doen van beoordelingen zoals “beats by Dre reviews” zal helpen uw inhoud ontdekt door mensen die een aankoop onderzoeken

  • Tutorials zijn altijd populair, zodat iets als “Het opzetten van WordPress” zou een goed trefwoord zin zijn

  • Fitnesstermen, sportgerelateerde (‘cardio kickboxing’) of woorden met betrekking tot andere fysieke activiteiten of hobby’s vertellen je potentiële publiek dat je fysieke inhoud bedekt die beter wordt weergegeven dan geschreven over

  • Grappige video’s zijn altijd een hit, dus je zou kunnen gebruiken “schattige dieren” als uw trefwoord zin

Onderzoek naar Google-vriendelijke zoekwoorden is een belangrijk onderdeel van het ontdekken van uw YouTube-inhoud door zoveel mogelijk mensen.

Zoek een zoekwoord onderzoekspecialist.

Ik zal trefwoordonderzoek en concurrentieanalyses doen voor lokale bedrijven
Ik zal trefwoordonderzoek in het Duits doen voor de beste kws voor betere SEO
Ik zal uitstekend SEO-zoekwoordonderzoek doen om uw site snel te rangschikken

Trefwoordonderzoek
Maximaliseer uw SEO-inspanningen met zoekwoordonderzoeksdiensten


Stap 2. Het stapsgewijze proces voor het promoten van je YouTube-kanaal

Nu je de fundamenten kent, kun je in detail gaan kijken hoe je van plan bent om een succesvol kanaal te bouwen. Hier volgen enkele belangrijke prioriteiten bij het promoten van je YouTube-kanaal.

#1. Definieer je doelen

Begin met het bekijken van succesindicatoren en het stellen van doelen met 30 dagen, 90 dagen en 180 dagen. Vergeet niet dat het bouwen van een actieve volgende tijd kost, dus streven naar redelijke doelen. Een goede 30-daagse doel zou kunnen zijn om:

  • 20 weergaven van elk van je video’s aan te trekken

  • Krijg vijf abonnees

  • Een werkstroom maken voor het opnemen en plaatsen van uw inhoud

#2. Meer abonnees krijgen

Abonnees zijn uw terugkerende kijkers. Hoe meer abonnees je hebt, hoe meer het YouTube-zoekalgoritme je hele collectie als wenselijk en consistent rangschikt.

  • Een van de beste manieren om abonnees op te bouwen is ook heel eenvoudig. Vraag het maar. Vermeld aan het einde van elke video een kort verzoek dat geïnteresseerde kijkers op de abonneeknop drukken. U verdere stimulans toevoegen door toekomstige inhoudsideeën te vermelden

  • Zorg ervoor dat u zich ook in de voorgrond plaatst door een goed geschreven, uitnodigend profiel op te bouwen. Vertel je kijkers waarom je een kanaal hebt gestart, je planning voor het produceren van content en de vragen die je wilt beantwoorden. Kijkers schrijven zich niet alleen in voor je content. Ze volgen je.

Zoek een publieksonderzoeksspecialist

Ik zal een echt publiek naar je twitch-kanaal brengen
Ik zal youtube-video-ideeën voorstellen voor verkeer en virale effecten
Ik zal je de beste tips geven om je YouTube-kanaal te laten groeien en verbeteren

Consultatie & publieksonderzoek Bouw uw sociale videostrategie met de hulp van meer dan 100 experts


#3. Het behoud van het aantal kijkers vergroten

YouTube hecht veel belang aan hoe lang je je kijkers laten kijken. Je het behoud van kijkers vergroten door:

  • Het geven van een snel overzicht van uw video samen met een centrale “pitch” binnen de eerste dertig seconden. Succesvolle YouTube-video’s onthullen hun interesse en waarde vroeg in het begin van de video.

  • Het breken van uw patroon van levering vroeg in de video. Zodra ze uw pitch vast stellen, is het een goed idee om uw kijkers te verrassen. Niet precies leveren wat ze verwachten. Herhaal die verrassende kleine punten in je video om je kijkers weer onder de aandacht te brengen

  • Praten over wat er gaat komen. De tegenstoot om te verrassen is spanning. Geef een hint over waar je de volgende dingen naartoe gaat, zodat je kijkers iets hebben om naar uit te kijken.

#4. Verhoog de kijktijd

Kijktijd verwijst naar de totale hoeveelheid tijd die mensen besteden aan het doorlezen van je kanaal.

  • De beste tool die je hier hebt is consistentie. Het leveren van inhoud op een stevige, regelmatige ommekeer zal uw algehele kijkers te verhogen. Mensen zijn gewoontedieren – als ze weten dat bijgewerkte inhoud binnenkort uitkomt, is er een goede kans dat ze het zullen uitzoeken; of beter nog, abonneren, zodat ze het niet missen

  • Langere video’s helpen ook, maar vergeet niet dat je nooit een video moet produceren om lang te zijn voor zijn eigen bestwil. Vermijd het vervelen van je kijkers, en vergeet niet dat het YouTube-algoritme lijkt misschien ingewikkeld, maar uiteindelijk het doel is om te meten.

#5. Meer weergaven

Uw weergavepercentage verwijst naar uw totale klikken.

  • Als het gaat om uitzicht, is variatie de sleutel. Een goede vuistregel is om vier van je vijf van je video’s op je hoofdonderwerp te richten, maar je moet er minstens één over oneven en onbekende problemen poetsen. Deze lichte variabiliteit brengt nieuwe weergaven naar je kanaal

  • Pas een soortgelijke benadering toe op groenblijvende versus actuele inhoud. Evergreen materiaal zal kijkers aanmoedigen om te verdiepen in je back collectie, maar actuele inhoud zal effectiever trekken in nieuwe kijkers

#6. Vermeld wat SEO geoptimaliseerd moet zijn en hoe

Er is hier veel te leren. In uw vroege ontwikkelingsfase kan deskundig advies constructief zijn in het versnellen van uw vooruitgang. Een geweldige plek om te beginnen is vast te houden aan cruciale SEO principes:

  • Vermijd trefwoord “vulling”

  • Streef naar nauwkeurige, pittige en beschrijvende videotitels en beschrijvingen. De beste titels zijn minder dan 70 tekens lang en zet de cruciale informatie zo vroeg mogelijk in de zin

  • Voeg waar nodig een paar relevante hashtags toe en gebruik lijsten met opsommingstekens om uw inhoudsgebieden samen te vatten

  • Zeg je doel zoekwoorden in je video’s. YouTube analyseert de stemmen in video-inhoud om het onderwerp te identificeren, dus bouw belangrijke zoektermen in je discussie.

Zoek een SEO-expert

Ik zal zoekmachine optimaliseren voor uw website
Ik zal SEO volledige optimalisatie op de pagina en buiten de pagina voor elke site doen
Ik optimaliseer je website met SEO

Bezoek onze meer dan 300 On-Page SEO experten


#7. Maak retentievideo’s van hoge kwaliteit

Er zijn twee brede elementen voor het bouwen van sterke video-inhoud: uw productiewaarden en de inhoud zelf.

  • Videoproductie is een kunstvorm, en niemand beheerst dit van de ene op de andere dag. Als u echter werkt aan het stapsgewijs verbeteren van uw productiewaarden, zullen kijkers u opmerken en belonen met hogere bewaar- en klikpercentages. Goede apparatuur, continu leren en technisch advies van experts helpen u op die reis.

  • Het wordt vaak herhaald met een reden: Inhoud is koning. Voordat je op een video publiceert, vraag jezelf af of het echte waarde toevoegt. Is er iets over deze video die zou kunnen verbeteren, onderwijzen, of machtigen uw kijkers? Als het antwoord nee is, zoek uit waarom en probeer het opnieuw.

#8. Transcriptiebestanden maken

Het verbeteren van uw toegankelijkheid is een geweldige manier om uw kwaliteit te verbeteren.

  • Een transcriptbestand waarin nauwkeurig alles wat u in uw video zegt, mensen helpt die slechthorend zijn en degenen die uw video in stilte moeten bekijken (bijvoorbeeld: in het openbaar vervoer) om volledige waarde te halen uit uw inhoud

  • Transcript bestanden ook boost je SEO ranking door het opnemen van meer zoekwoorden en beschrijvende metadata in uw kanaal.

Misschien wilt u beroep doen op een freelancer om transcriptiebestanden voor u te bouwen als het proces te tijdrovend is.

Zoek een transcriptionist

Ik zal professionele notulen en notities maken
Ik zal Engelse en Franse video- en audiotranscriptie doen
Ik zal Engelse en Franse teksten vertalen, transcriberen en ondertitelen

Transcripties Bespaar tijd (en gezond verstand) met freelance transcriptiediensten


#9. Aantrekkelijke miniaturen en titels maken

Het doel is hier simpel: Maak een fantastische eerste indruk. Zo maak je dat mogelijk:

  • Bouw een consistente look, te beginnen bij je kanaal. Als je niet sterk bent op het basisgebied, kun je altijd werken met een freelance grafisch ontwerper om een onderscheidend en professioneel logo en banner kunst te bouwen

  • Let goed op je videominiaturen. De standaard YouTube-miniaturen knippen deze niet als je fotografeert voor een samenhangend uiterlijk. Uw drie belangrijkste elementen zijn een scherpe afbeelding, consistente lettertypen en een aangenaam kleurenpalet. Voor bonuspunten, benadrukken blauw, oranje, groen en geel. Waarom? Omdat deze kleuren zich dynamisch onderscheiden van de voornamelijk rode en zwarte esthetiek van YouTube

  • Bewerk alles. Een typfout of grammaticale fout kan direct ruïneren van een professionele look. Controleer uw taal twee keer voordat u deze publiceert. Bij twijfel kan een professionele freelance schrijver of redacteur helpen

#10. Nauwkeurige ondertiteling toevoegen

Voortbouwend op uw transcriptbestanden, werken aan ondertiteling te introduceren bij uw belangrijkste inhoud.

  • Bijschriften verbeteren de toegankelijkheid van uw video voor dove en slechthorende mensen

  • Bijschriften maken uw inhoud ook zichtbaar instellen waar geluid ongepast of ongewenst zou zijn

#11. Reageren op opmerkingen van kijkers

Laat nooit een kijker commentaar op commentaar wachten . Neem de tijd om vragen te beantwoorden en interesse te tonen aan uw kijkersbestand. Voor bonuspunten, vragen terug te stellen aan de kijker.

#12. wedstrijden

Wedstrijden zijn een krachtige manier om betrokkenheid te versnellen, maar het is gemakkelijk om wedstrijden te overdrijven. Voer ze af en toe uit, kies echt wenselijke prijzen die demografisch tot je kijker spreken en beschrijf je wedstrijden altijd als een side-bonus – niet de belangrijkste reden – om je inhoud te bekijken.

#13. Samenwerken met andere merken

Je hoeft contentcreators in je inhoudsgebied niet te zien als ‘de concurrentie’. De vraag naar content is eindeloos. Als je eenmaal een sterke merkaanwezigheid hebt op YouTube, waarom neem je dan contact op met YouTube-producenten die content maken voor een vergelijkbare demografische? Door elkaars inhoud in je afspeellijsten te integreren en elkaars werk aan te pluggen, kunnen jij en je partnermerken een bloeiend gedeeld publiek opbouwen.

#14. Afspeellijsten maken

Afspeellijsten zijn samengestelde lijsten van uw inhoud in een logische volgorde. Het mooie van een afspeellijst is dat de video’s in een lijst automatisch back-to-back worden afgespeeld, waardoor je kijktijd aanzienlijk toeneemt.

Maar ze zijn ook een manier om waarde toe te voegen aan je kijkers. Door een logische en nuttige afspeellijst te maken, laat je zien dat je weet wat je kijkers willen van je content. Je versterkt je behulpzaamheid verder, en dat schept vertrouwen.

#15. Een serie maken

Een stap verder dan een afspeellijst, een serie is een verzameling van video’s die allemaal bijdragen aan een lange termijn doel. Als uw bedrijf of inhoudsgebied bijvoorbeeld een instructiecomponent heeft, laat een serie uw publiek zien hoe meerdere individuele lessen kunnen worden toegevoegd aan een brede vaardigheden.

#16. Ga live

Live-uitzendingen is waarschijnlijk een strategie die beter wordt gebruikt als je eenmaal een basiscomfortniveau hebt gebouwd voor de camera en met je apparatuur. Zodra je er klaar voor bent, bieden live-uitzendingen echter een krachtige manier om dynamisch met je publiek om te gaan.

  • Webinars en tutorials zijn een goede optie als je vaardigheden hebt die je in real-time demonstreren

  • Met vraag- en antwoordsessies kun je je kijkers op persoonlijk niveau leren kennen en je helpen je merk een gezicht te geven

#17. Maak gebruik van e-mailmarketing

E-mail marketing is al een lange tijd nu, en met goede reden. Mailinglijsten zijn nog steeds een krachtige manier om uw inhoud rechtstreeks aan uw doelgroep te leveren.

  • Het toevoegen van een opt-in mailinglijst link naar uw profiel of inhoud beschrijvingen is een eenvoudige manier om een directe lijn van communicatie met uw viewer base op te bouwen

  • Een automatische e-mailwaarschuwing voor uw lijst wanneer er nieuwe inhoud uitkomt, is een geweldige manier om het aantal weergaven te verhogen

Zoek een e-mail marketing specialist

Ik zal effectief uw e-mailmarketingcampagnes opzetten en beheren
Ik zal al je klaviyo-e-mailstroombehoeften instellen voor shopify
Ik zal het publiek van uw concurrent op de Facebook-pagina exporteren

Email reclame Vermijd dat je Emails in de ongewenste map van je klant terecht komt. Doe beroep op freelance e-mailmarketingdiensten

#18. promotie op sociale media

YouTube is niet het enige sociale mediakanaal dat video gebruikt.

  • Facebook en Instagramtrekken doelgroepen aan die sterk leunen op het consumeren van video-inhoud. Cross-promotie op deze platforms kan weergaven genereren die je anders misschien niet hebt.

  • Als de inhoud die u levert instructief is, u ook kan overwegen om bij te dragen aan relevante Quora- en Reddit-threads. Mensen die deze kanalen gebruiken, hebben meestal specifieke vragen of problemen die ze willen oplossen. Je hebt nog een fan verdiend als ze zien dat je kanaal antwoorden heeft.

In één oogopslag:

  • Vestig uw productiefunderingen met duidelijke doelen en een zorgvuldige focus op SEO optimalisatie

  • Bouw je fanbase op door abonnementen aan te vragen, contact op te nemen met je publiek en content te bouwen die de aandacht trekt

  • Streven naar kwaliteit. Perfectioneer uw kunstwerk en uw workflow voor videoproductie. Vergroot je toegankelijkheid met transcripties en ondertiteling

  • Voeg waarde toe en bouw relaties op met je kijkers door afspeellijsten te samenstellen, kijkersprikkels aan te bieden en het gezicht van je kanaal te zijn

  • Groeien! Het opzetten van partnerschappen met andere merken en het promoten van jezelf buiten YouTube zorgt ervoor dat je goed gepositioneerd bent om je publiek in de loop van de tijd te voeden en op te bouwen.

Zoek een YouTube-marketingspecialist

Ik zal je youtube-video’s organisch viraal maken
Ik zal professionele videopromotie doen in de VS.
Ik zal organische YouTube-muziekvideo-promotie doen voor muziekpubliek

Videopromotie en -distributie Laat je video zien door de juiste mensen, op de juiste plaatsen


YouTube promotie trends om naar te kijken in 2020/21

YouTube verandert voortdurend. Er ontstaan voortdurend nieuwe strategieën. Naarmate uw merk en vertrouwen groeien, zal het lonen om te experimenteren met nieuwe en opkomende promotietrends. Hier zijn enkele van de benaderingen die in 2020 en daarna nieuwe en groeiende aandacht krijgen.

Meeslepend winkelen

Kijkers worden aangetrokken door de directheid en eerlijkheid van wordt gebracht recht in een ongescripte moment. In plaats van het geven van een conventionele presentatie of een recensie, een meeslepende shopping video lokt de kijker in de hele ervaring van het kiezen van een product, uitpakken, en proberen het uit voor de eerste keer.

In plaats van te spreken over een product of ervaring vanuit het perspectief van ervaring, waarom niet proberen kijkers uit te nodigen om te kijken als je het ervaart voor de eerste keer?

Zelfstudies

Het jaar 2020 lijkt het jaar van Doe-het-zelf te zijn geworden – alles van thuisonderhoud tot doe-het-zelf-fitnessproducten tot het knippen van je haar thuis. How-to-tutorials zijn geëxplodeerd in populariteit.

Als je een ervaren iemand bent of zelfs als je een amateur die een interessante benadering van een bekend probleem heeft gevonden, overweeg dan het delen van uw kennis als een how-to gids.

Videoadvertenties

Het adverteren van je kanaal is niet per se een ‘nieuwe’ trend, maar het is wel een gebied om naar te kijken. Het gebruik van videoadvertenties om je kanaal te promoten is een effectieve manier om de groei van je kanaal te versnellen, omdat door YouTube gepromote video’s snel tv-commercials, geschreven advertentieteksten en andere advertentiemedia inhalen. Videoadvertenties hebben bijna 85 procent meer kans om een verkoopbeslissing te beïnvloeden dan televisie.

Overweeg om je product of dienst te verkopen via YouTube. Het is relatief goedkoop en sterk van invloed op het kopen van beslissingen.

Zoek een YouTube-advertentiespecialist

Ik zal organische YouTube-promotie en marketing doen door Google-advertenties
Ik zal je merk en producten modelleren via video en fotografie
Ik zal gecertificeerde YouTube-videopromoties opzetten

Videoadvertentiecampagnes Gebruik videoadvertenties om de concurrentie voor te blijven


YouTube live

Live, ongescripte videobeelden zijn krachtig voor het opbouwen van vertrouwen en het creëren van een sterke emotionele band met kijkers en fans. Het moedigt mensen aan om met je te communiceren.

Voel je je comfortabel voor een camera? Het is misschien tijd om real-time gesprekken te voeren met je kijkers.

Vloggen

Als live gaan intimiderend voelt, is een geweldige middenweg vloggen. Videoblogs hoeven niet zo gescript of gepolijst als groenblijvende video-inhoud, maar het is nog steeds opgenomen beeldmateriaal dat u kan bewerken of opnieuw uitvoeren als u niet tevreden bent met het resultaat. Sommige succesvolle YouTubers bouwen aan een langzamer schema voor gepolijste inhoud en een snellere ommekeer voor meer casual blog-stijl materiaal.

Het toevoegen van casual video bloggen aan uw schema kan een uitstekende manier zijn om uw betrokkenheid bij kijkers te vergroten terwijl u meer controle houdt over uw inhoud dan live-uitzendingen doorgaans toestaan.

Het bouwen van een succesvol YouTube-kanaal is eenvoudiger dan je denkt

Gefeliciteerd met het lezen van dit verslag over “Wat is YouTube”. Hier is slechts een snelle herinnering aan waarom een effectief gepromoot YouTube-kanaal je marketing inbreng kan vergroten en je merk opvalt.

  • Meer dan 2 miljard gebruikers loggen elke maand in op YouTube en dat aantal groeit

  • Bijna driekwart van de volwassenen in de VS consumeren regelmatig YouTube-content

  • Negen van de tien bedrijven die YouTube regelmatig gebruiken voor promotie, winnen nieuwe klanten.

Er is nog nooit een betere tijd geweest om je bericht naar YouTube te brengen. Je hebt tijd en doorzettingsvermogen nodig, hopelijk heeft deze uitleg je laten zien dat succesvolle YouTube-kanaalpromotie een stapsgewijze procedure is:

  • Begrijp hoe YouTube werkt als zoekmachine.

  • Bepaal hoe u het succes van uw inhoud meet en evalueert.

  • Promoot je merk met behulp van de technieken en strategieën die je hebt gelezen in dit verslag.

En als je hulp nodig hebt, wees dan niet verlegen om het te vinden. Ervaren marketeers, SEO-experts, schrijvers, video-editors en mediastrategen zijn er om u te helpen.

Veel succes, veel plezier, en – vooral – streven naar interessant te zijn.


Lees ook digitale services voor bedrijven en particulieren.

DIDOSHOP

Recent Posts

Tefal Actifry Extra FZ722015: Een Revolutie in de Keuken

Voor alle foodies en culinaire liefhebbers is er goed nieuws: met de Tefal Actifry Extra…

4 maanden ago

De Best Verkochte soepmakers of soepkokers

Een soepmaker of soepkoker is ideaal voor bij je thuis in de keuken om op…

4 maanden ago

Bestsellers in vuurschalen

De tijden veranderen en tuinvuren, vuurpotten of vuurschalen worden weer steeds populairder. Ze creëren immers een ontspannen…

4 maanden ago

Infraroodlampen om pijn te verlichten

Infrarood licht kan erg nuttig zijn om spierpijn te verzachten , zoals contracturen, ischias, artritis, trekken... Ons…

4 maanden ago

Aankoopgids Melkopschuimer

Er zijn weinig dingen in het leven zo prettig als 's ochtends, zodra je wakker…

4 maanden ago

Wandelen en gewicht verliezen

Wandelen is een aantrekkelijke activiteit waarmee je het lichaam in korte tijd kunt versterken. Maar helpt…

4 maanden ago